اقتصاد آنلاین
1400/01/02
20:34
۲ برنامه مهم برای حوزه حمل‌ونقل هوایی

وزیر راه و شهرسازی دو هدف عمده‌ای را که وزارت راه و شهرسازی در صنعت هوایی در سال ۱۴۰۰ تعقیب خواهد کرد؛ الزام شرکت‌های هواپیمایی به افزایش و ارتقای تعداد هواپیماها با برد کوتاه و بلند دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین ، محمد اسلامی اهم اهداف این وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد و اظهار داشت: موضوعی که در سال جدید برای صنعت حمل و نقل هوایی برای ما مهم است، مربوط به سیاست‌هایی است که باعث کیفی‌سازی و افزایش ظرفیت ناوگان هوایی کشور می‌شود.


وی گفت: ما دو هدف را برای شرکت‌های هواپیمایی الزام کرده‌ایم. نخست این است که شرکت‌های هواپیمایی، هواپیماهای با برد کوتاه خود را برای انجام مسافرت‌های داخلی افزایش دهند.


اسلامی افزود: دلیل این است که بخشی از صنعت هوایی که پروازهای داخلی را انجام می‌دهند، به دلیل پر شدن عمرشان از خط هوایی خارج شدند و لازم است تا این هواپیماها در سال جدید جایگزین شوند.


وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ این سیاست تعقیب شد و مقداری هواپیما با برد کوتاه برای کشور تامین شد. در سال جدید نیز باید تعدادی هواپیما با برد کوتاه برای زنده نگه داشتن و افزایش ظرفیت صنعت هواپیمایی وارد کشور شوند.


وی اظهار کرد: هدف دوم مربوط به هواپیماهای بلند مدت هستند که ضرورت دارد تا شرکت‌ها بتوانند پروازهای بلند خودشان را به اقصی نقاط جهان گسترش دهند؛ به طوری که با به دست آوردن شرایط، لوازم و ضوابطی که بتوانند از طریق آن مجوزها را داشته باشند، پروازهای خود را به سایر کشورها انجام دهند.


اسلامی تصریح کرد: این دو محور، اهدافی هستند که در سال ۹۹ تعقیب شدند و در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه پیدا خواهند کرد.


عضو کابینه دولت دوازدهم عنوان کرد: این برنامه‌ها در شرایطی پیگیری می‌شوند که به دلیل شرایط کرونا، صنعت حمل‌و‌نقل هوایی در سراسر جهان با کاهش روبه‌رو بوده است.


وی تاکید کرد: هر چند در کشورمان طی سال گذشته به دلیل سفر و نشست و برخاست هواپیما در پروازهای داخلی، کاهش چشمگیری روی نداد؛ با وجود این سعی خواهیم کرد که تعداد پروازها را در سال جدید با وجود شرایط کرونا و اجتناب مردم از سفرهای غیرضروری، همچنان حفظ کنیم.


انتهای خبر

0
0