اقتصاد آنلاین
1400/03/22
13:30
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز (۲۲خرداد) / خروج ۱۰۰میلیاردی حقیقی ها از گروه بانکی

افراد حقیقی در بورس امروز ۴۶۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام فولاد بود.

اقتصاد آنلاین - سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۴۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۸۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۹درصد یعنی ۸۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۶درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش» و «قند و شکر» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «فولاد»، «شپنا» و «وپاسار» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «غکورش»، «کلر» و «شتران» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری فولاد مبارکه اصفهان حدود ۴۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی صنعت غذایی کورش با برتری حدود ۱۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۳نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۰نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۷۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی22.03.1400
IMG_20210612_132254_829
انتهای خبر

0
0