سنا
1401/03/22
12:58
سبزپوشی شاخص‌های منتخب بورسی و فرابورسی

بر پایه معاملات امروز یک‌شنبه، ۲۲ خرداد ماه، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۵۶۰ واحد افزایش به رقم ۴۲۱ هزار و ۴۲۶ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۴ هزار و ۸۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۳۲ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز، بیش از ۶ میلیارد و ۶۵۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۵ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۱۱ هزار و ۲۱۶ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۲۵ هزار و ۵۵۸ واحدی را تجربه کردند.


گروه فراورده‌های نفتی در جریان معاملات امروز با ۳۸ هزار و ۹۹۹ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۳۶ هزار و ۷۱۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۹ هزار و ۲۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۵ هزار و ۴۸۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۰ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۲۱ هزار و ۳۶۱ معامله به ارزش یک هزار و ۵۴۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت پالایش نفت بندرعباس با یک هزار و ۴۹۱ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۱۸۴ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با یک هزار و ۱۷۳ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۹۵۸ واحد و شرکت ملی صنایع مس ایران با ۹۵۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۱۲۰ واحد، بانک پارسیان با ۱۱۹ واحد، بانک تجارت با ۱۱۷ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۹۲ واحد و شرکت موتوژن با ۶۰ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۲۲ خرداد ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۹۲ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۷ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۴۵ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۱۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۱۰ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۸.۵ واحد و شرکت نفت ایرانول با ۷.۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت داروسازی دانا با ۹ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۵.۶ واحد، بیمه سامان با ۲.۷ واحد، شرکت تولید برق عسلویه با ۲.۲واحد و شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲.۱۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0