آکادمی هلاکوئی
1400/10/22
10:30
کلیما دائو ذخیره کربن آفست را تا ۵۰ درصد در دو ماه افزایش می دهد

پروتکل آفست کربن،کلیما دائو(KlimaDAO) اکنون بیش از ۱۴…

پروتکل آفست کربن،کلیما دائو(KlimaDAO) اکنون بیش از ۱۴ میلیون آفست کربن روی زنجیره را جمع آوری کرده است و باعث ایجاد امواج در صنعت سنتی تر کربن آفست شده است.


هدف KlimaDAO این است که تا آنجایی که می‌تواند جبران‌های کربنی را به دست آورد تا ارزش آن‌ها را بالا ببرد و فعالیت‌های تولید آفست را سودآورتر کند.


خزانه پروژه تحت حمایت مارک کوبان از اواخر نوامبر ۲۰۲۱ (اوایل آذر ۱۴۰۰)بیش از ۵ میلیون توکن کربن آفست اضافه کرده است که تا زمان نگارش این مقاله، مجموع را به ۱۴.۵ میلیون رساند. انحرافات آن توکنیزه شده و به پالیگان (MATIC) در قالب تن کربن پایه (BCT) توسط پروتکل توکان(Toucan) و توکن های جدید MCO۲ توسط ماس، که برای اولین بار در ۶ ژانویه(۱۶ دی) به خزانه اضافه شدند، پل می شوند.


این سازمان غیرمتمرکز خودمختار ۱۰۰ میلیون دلار برای جبران خسارت هزینه می کند.


بیشتر ۱۰۰ میلیون دلاری که برای خرید آفست استفاده می شود از فروش اوراق قرضه است که برای افزایش وجوه در دسترس DAO استفاده می شود. کاربران با دریافت تخفیف در KLIMA، توکن بومی پروژه، تشویق به خرید اوراق قرضه می شوند. در ۶ ژانویه(۱۶ دی)، DAO تخفیف روی اوراق قرضه KLIMA را افزایش داد تا به جمع آوری وجوه مورد نیاز بیشتر برای خرید آفست بیشتر کمک کند.


دستیابی سریع DAOها به جبران کربن، توجه شرکت سنتی آفست کربن Gold Standard را به خود جلب کرده است. مارگارت کیم(Margaret Kim)، مدیر عامل شرکت، از DAO در وال استریت ژورنال انتقاد و پیشنهاد کرد که تیم آنون(anon)، بانی پروژه، مسائل شفافیت را مطرح کرده است.


ما همچنین نگران این واقعیت هستیم که بنیانگذاران ناشناس هستند، که برخلاف نیاز به شفافیت در اقدامات، به طور کلی و بازارهای کربن به طور خاص تر است.»


تیم KlimaDAO به نگرانی کیم پاسخ داد و به کوین تلگراف گفت: «راه‌هایی وجود دارد که می‌توان تضمین‌هایی را بدون اینکه مورد تایید قرار گیرد، ارائه کرد.»



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph



انتهای خبر

0
0