بورس پرس
1400/10/20
00:00
آخرین آمار واریز سود تقسیمی مجامع از طریق سجام + در انتظار الزام قانونی

قائم مقام سپرده‌گذاری مرکزی با اعلام آخرین آمار واریز سود تقسیمی مجامع از طریق سجام از ابتدای سال گفت: این امر با الزام قانونی و ابلاغ به تمام شرکت‌ها بطور کامل اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، غلامرضا ابوترابی در خصوص واریز سود شرکت های بورسی از طریق سامانه سجام به سنا گفت: ۵۵ درصد شرکت های بورسی و فرابورسی که در مجامع سالانه سود تقسیم کردند، طبق برنامه زمان بندی ارائه شده از طریق سامانه سجام اقدام به پرداخت سود کردند. از ابتدای سال تاکنون، سود تقسیمی ۲۳۲ شرکت از طریق سپرده‌گذاری مرکزی واریز شده و طبق درخواست‌ها، سود تقسیمی ۳۰ شرکت دیگر تا پایان سال از طریق این شرکت پرداخت خواهد شد.


وی افزود: ممکن است درخواست‌های جدید دیگری نیز از سوی شرکت‌ها ارائه شود. این مسئله در حالی است که سال ۹۹ سود تقسیمی ۱۲۳ شرکت از طریق این شرکت به سهامداران سجامی پرداخت شد. برخی شرکت‌ها زیان ده بودند و عملا سود تقسیمی نداشتند و یا مجامع سالانه آنها به دلایل مختلف برگزار نشده که این تعداد از کل شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس کسر شده است. برخی شرکت‌ها نیز هنوز مجامع سالانه را به دلیل عدم اتمام سال مالی برگزار نکرده اند که آنها نیز از مجموع شرکت‌های مندرج کم خواهند شد.


این مقام مسئول ادامه داد: زیرساخت‌های لازم در سپرده‌گذاری مرکزی برای پرداخت سود تقسیمی شرکت‌ها به سهامدارانی که در سامانه سجام ثبت نام کرده اند فراهم شده است. واریز سود از طریق سامانه سجام در صورت الزام قانونی و ابلاغ به تمام شرکت‌های بورسی و فرابورسی بطور کامل اجرا خواهد شد. سهامدارانی که در سجام ثبت نام نکرده‌اند باید هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند تا امکان پرداخت سود سهام آنها از این طریق فراهم شود.


ابوترابی در خصوص برخی اظهارات مبنی بر مقاومت برخی شرکت‌ها برای عدم پرداخت سود سهام از طریق سجام گفت: قطعا اگر این امر الزام قانونی شود، همه شرکت‌ها ملزم هستند سود سهامداران را از طریق سپرده‌گذاری پرداخت کنند و اگر در این خصوص اقدام نکنند مرتکب تخلف می‌شوند و طبق مقررات با آنها برخورد می‌شود. مسئولان سازمان بورس برای رفاه حال تمام سهامداران تلاش می‌کنند تا سود سهامداران شرکت‌ها به راحتی به حساب آنها واریز شود. به گونه‌ای که مجبور نباشند برای دریافت سود سهام به بانک‌ها و یا شرکت‌ها مراجعه کنند و متحمل هزینه شوند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0