ایبنا
1400/12/23
15:52
شاخص کل بورس ۵۹۵ واحد کاهش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۹۵ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد، به یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۷۸۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۴ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۳۸ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۴۶ واحدی، به رقم ۳۲۸ هزار و ۹۲۲ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۱۸ واحدی، عدد ۳۳۸ هزار و ۹۵۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۳۶ واحدی به رقم ۲۱۱ هزار و ۶۶۴ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۰۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۹۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۸۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۰۴۴ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۱۰ هزار و ۷۶۴ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپدیس، کچاد، شیراز، برکت و رمپنا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کگل، ومعادن، خودرو و شیران تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۴۹۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۰ هزار و ۳۱۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۰ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غدام(خوراک دام پارس) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ثشرق، کمنگنز، حفارس و فپنتا بود. همچنین نماد معاملاتی کبافق(معادن بافق) با ۴.۹۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای رکیش، تکشا، بشهاب و برکت قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0