آریاسهم
1400/06/17
09:45
#جهانی #سنگ_آهن ⏺ در حالی که روند نزولی قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی تحت تاثیر سخت‌گیری‌های چین بر واحدهای تولید فولاد این کشور با ابلاغیه اخیر...

#جهانی #سنگ_آهن



⏺ در حالی که روند نزولی قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی تحت تاثیر سخت‌گیری‌های چین بر واحدهای تولید فولاد این کشور با ابلاغیه اخیر پکن مبنی بر محدودیت بیشتر واحدهای آگلومراسیون از ادامه داشته و اخیرا قیمت این محصول را تا سطح ۱۳۲ دلار (پایین‌ترین سطح ۹ ماه اخیر) نیز کاهش داده است، آمارهایی که اداره کل گمرک #چین از عملکرد تجارت خارجی این کشور منتشر کرده نشان می‌دهد که حجم واردات سنگ آهن این کشور در ماه گذشته به بیش از ۹۷.۵ میلیون تن (بالاترین حجم ۴ ماه اخیر) با ارزش بی‌سابقه بیش از ۲۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.



⏺ در این میان #استرالیا نیز که به صورت سنتی بیش از ۶۰ درصد از تقاضای سنگ آهن چین را تامین می‌کند، این آمار نشان‌دهنده وضعیت مناسب صادرکنندگان استرالیا با وجود تنش‌های اخیر تجاری بین دو کشور است که باعث شده تا پکن موانع زیادی را بر سر راه صادرات کامودیتی استرالیا به چین قرار دهد.



⏺ با این وجود تحلیلگران معتقد هستند که با وجود جهش واردات سنگ آهن در ماه گذشته احتمالا این روند پایدار نخواهد بود و با کاهش سطح واردات، روند نزولی قیمت سنگ آهن همچنان ادامه خواهد داشت.




انتهای خبر

0
0