بورس۲۴
1400/06/06
17:26
رکوردشکنی مجدد ارزش معاملات خرد روزانه؛ بالغ بر ۱۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان

امروز شاهد جدی تر شدن تزریق پول خرد تازه نفس به بازار؛ امروز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بودیم؛ هم چنین تداوم خروج پول خرد از درآمد ثابتی ها و صدرنشین خریدهای حقیقی از حقوقی: وکار، شتران، تنوین، وامید، شپنا، خساپا، خودرو، فملی، کاما و کساوه بودند.

رکوردشکنی مجدد ارزش معاملات خرد روزانه؛ بالغ بر ١٢ هزار و ٧۵٠ میلیارد تومان

بورس۲۴ : امروز شنبه ششم شهریور ماه در بازار سرمایه بیش از ۱۵ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان داد و ستد انجام شد که بیش از ۱۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان آن معاملات حقیقی ها بود. روند ارزش معاملات خرد در بازار همچنان رو به افزایش است و ارزش معاملات خرد امروز یک حدنصاب جدید در سال جاری است. در روز جاری همچنین بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اوراق دولتی در بازار معامله شد.


ارزش صفوف فروش در ابتدای بازار بیش از ۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان بود که در پایان بازار به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید. ارزش صفوف فروش هم از حدود ۳۷۰ میلیارد تومان به حدود ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.


تراز نقدینگی خرد بازار مثبت اما در صندوق ها همچنان منفی است. امروز حقیقی ها حدود ۳۹۹ میلیارد تومان سرمایه جدید وار بازار کردند. از ۱۵ تیر ماه تا کنون این بالاترین مبلغی است که حقیقی ها در یک روز به بازار تزریق کرده اند.


در آن سو در صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله همچنان شاهد خروج تدریجی نقدینگی حقیقی ها هستیم. آن ها امروز ۲۵۴ میلیارد تومان از صندوق ها خارج کردند.


در بازار سرمایه در گروه های بانکی، خودرویی و فرآورده های نفتی شاهد بیشترین ورود پول خرد جدید بودیم. گروه های فعالیت کمکی، دارویی، کاشی و سرامیک و زراعت نیز در رده های بعدی بیشترین جذب سرمایه های خرد قرار گرفتند. حقیقی ها امروز بیش از ۴۸۴ میلیارد تومان سرمایه جدید وارد این ۷ گروه کردند. اما از گروه های شیمیایی، فلزی، انبوه سازی، خدمات فنی و مهندسی، هتل و رستوران، لاستیک و پلاستیک و غذایی خروج نقدینگی خرد را شاهد بودیم.


همانطور که گفتیم گروه بانکی امروز صدرنشین جذب نقدینگی خرد بود. در این گروه وکار بیشترین توجه حقیقی ها را به خود جلب کرد و آن ها بیش از ۱۷۶ میلیارد تومان برای خرید وکار از حقوقی ها هزینه کردند. شتران، تنوین، وامید، شپنا، خساپا، خودرو، فملی، کاما و کساوه نیز پس از وکار صدرنشین خریدهای حقیقی از حقوقی بودند.


نمادهای نوری، برکت، فولاد، وبملت، پارس، پارسان، فارس، ومعادن، سفارس و جم پیلن در صدر حمایت های حقوقی ها در مقابل عرضه های حقیقی ها قرار داشتند.


در پایان معملات روز جاری شاخص کل به مدد نمادهای وامید، پاراسن، کچاد، شپنا، شستا، فولاد و شتران رشد خوبی کرد و با افزایش بیش از ۲۵ هزار واحدی معادل ۱،۶۵ درصد خود را به ارتفاع ۱ میلیون و ۵۷۵ هزار واحدی رساند. شاخص هموزن هم با افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی تا محدوده ۴۶۷ هزار واحد پیش رفت و شاخص فرابورس نیز ۴۱۰ واحد ارتقا یافت و به محدوده ۲۲ هزار و ۷۲۸ واحدی رسید.










انتهای خبر

0
0