اقتصاد آنلاین
1400/06/06
11:57
نگاهی به پرتفوی سرمایه گذاری پردیس در مرداد ماه

ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در پنجمین ماه سال ۱۴۰۰، به حدود هزار و ۱۶۶میلیارد تومان رسید. همچنین این شرکت حدود ۲۲میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید به ثبت رساند.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در مرداد ماه سال ۱۴۰۰، ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری پردیس با حدود ۱۷۶میلیارد تومان افزایش به حدود هزار و ۱۶۶میلیارد تومان رسید. افزایش ۱۸میلیارد تومانی ارزش سنگ آهن گل گهر (از گروه استخراج کانه‌های فلزی)، بیشترین تاثیر را بر این رشد داشت. همچنین پتروشیمی پردیس با ۱۶میلیارد تومان رشد در رده بعد قرار گرفت. در طرف دیگر مادر (هلدینگ) صنایع پتروشیمی خلیج فارس با افت ۲۹میلیارد تومان بیشترین تاثیر منفی را بر پرتفو این شرکت گذاشت.


«پردیس» در پنجمین ماه از سال جدید، حدود هفت میلیارد تومان سهام پدیده شیمی قرن، سه میلیارد ۴۵۷میلیون تومان سهام شرکت بیمه البرز، ۹۰۱میلیون تومان معدنی وصنعتی چادر ملو خریداری کرد. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در این مدت حدود ۱۱میلیارد تومان در سایر شرکت‌های خارج از بورس نظیر امین یکم فردا و پارند پایدار سپهر سرمایه‌گذاری کرد.


در پایان مرداد ماه، مالکیت «پردیس» در صنعت محصولات شیمیایی، حدود ۲۴.۸درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی این نماد را به خود اختصاص داده است.


گروه فلزات اساسی با حدود ۱۵درصد و گروه استخراج کانه‌های فلزی با حدود ۱۲درصد در رتبه‌های بعدی مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری پردیس قرار دارند.


گفتنی است سهام پتروشیمی مارون حدود یک درصد ارزش پرتفو این شرکت را تشکیل می‌دهد. همچنین سهام پلیمر آریا ساسول با ۰.۷درصد، پلی پروپیلن جم با ۰.۶درصد و پتروشیمی شیراز و پتروشیمی غدیر با ۰.۵درصد مالکیت در رتبه‌های بعدی ارزش بازاری پرتفو شرکت سرمایه‌گذاری پردیس قرار دارند.


برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید


پردیس مرداد
پرتفو پردیس مرداد
انتهای خبر

0
0