آکادمی هلاکوئی
1401/06/24
12:59
پلیس هلند مردی را به اتهام پولشویی میلیون ها یورو با رمزارزها، دستگیر کرد

تیم جرایم سایبری پلیس مرکزی هلند، یک مرد…

تیم جرایم سایبری پلیس مرکزی هلند، یک مرد ۳۹ ساله ساکن شهر فینن‌دال را به جرم پولشویی ده ها میلیون یورو از طریق رمزارزهای سرقت شده دستگیر کرده است. پلیس همچنین ادعا می کند که این فرد دارایی های دیجیتال خود را از طریق ارائه بروز رسانی های جعلی برای کیف پول رمزارزی Electrum جمع آوری کرده است.


جدیدترین کلاهبرداری رمزارزی در هلند


پلیس هلند در سایت رسمی خود از دستگیری یک فرد خلاف کار خبر داد. طبق تحقیقات انجام شده، زمانی که مقادیری بیت کوین را به سرقت می برد، به دفعات زیاد آن را از طریق صرافی غیرمتمرکز Bisq به Monero و بالعکس تبدیل کرده است. بنابراین، شناسایی معاملات متقلبانه او بدون بررسی دقیق دشوار بوده است.


با این حال، ماموران محلی، عملیات مشترکی را با تیم مرکزی جرایم سایبری برای نظارت بر تراکنش های خاص بیت کوین انجام دادند و در نهایت این فعالیت ها را به این مرد ۳۹ ساله ربط داده اند. وی در زمان دستگیری در شهر فینن‌دال بوده است. در طول کلاهبرداری وی، پلیس تخمین زد که او ده ها میلیون یورو رمزارز را پولشویی کرده است. مقامات آن مقدار را مصادره کردند و خانه او را بازرسی کردند و در آنجا “حامل های داده” را برای کمک به تحقیقات در حال انجام کشف کردند.


ظاهرا این فرد برای جمع آوری دارایی های بیت کوین خود از یک بروز رسانی نرم افزار مخرب برای کیف پول Electrum استفاده کرده است. الکتروم یک برنامه کیف پول منبع باز است که به کاربران اجازه می دهد تا دارایی های دیجیتال خود را مدیریت کنند. پلیس هلند بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد:


«این وجوه پس از فیشینگ با نرم افزار مخرب الکتروم که از طریق سرورهای مخرب تحت فشار قرار گرفته بود، به سرقت رفته است.»



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0