تحلیل برای سود
1400/09/24
19:05
📝گزارش بازار چهارشنبه 24 آذرماه 1400 🔴 بازار امروز با رشدی اندک به کار خود پایان داد و این هفته نیز با روندی منفی به اتمام رسید. شاخص کل کمی بیش ا...

📝گزارش بازار چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰



🔴 بازار امروز با رشدی اندک به کار خود پایان داد و این هفته نیز با روندی منفی به اتمام رسید. شاخص کل کمی بیش از هزار واحد رشد کرد و به یک میلیون و ۲۹۳ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن اما با افت ۹۶۰ واحدی همراه بود و در ارتفاع ۳۴۴,۵۰۶ واحد قرار گرفت.



🔴 نمادهای «میدکو» « فملی » « شفن» « کچاد » «نوری » بیشترین نقش را در افزایش شاخص داشتند و در مقابل نمادهای « خودرو» «مبین» «وغدیر» «خساپا » تاثیرگذاران منفی در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس اما با ۲۰ واحد افت همراه بود و در سطح ۱۸ هزار و ۵۷۰ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «سمگا» « ارفع » «کگهر » «هرمز» «دماوند» تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نمادهای «زاگرس» «آریا» «شبصیر» «مادیرا» در صدر تاثیرگذاران مثبت بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای « خودرو » « خساپا » « فولاد » « شستا» «کالا» «خگستر» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای « فرابورس » «توسن » «سغدیر» « مدیریت » «فجهان » «کرمان» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۵,۶۴۳ میلیارد تومان بود که ۲,۴۳۵ میلیارد تومان آن (معادل ۴۳ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۱۵ درصدی را نشان می دهد.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۸ میلیارد و ۷۹۱ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۴۹۳ هزار بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۳۶۷ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۱۸۵ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۱۸۲ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۳ درصد و حقوقی‌ها ۲۷ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۸ درصد و حقوقی‌ها ۱۲ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی۱۴.۲میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۱.۸ میلیون تومان بود.



🔴 سرانه خرید به ازای هر نماد ۱۱.۴ میلیون تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۶ میلیون تومان بود.



🔴 تعداد صفوف فروش در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۵۶ نماد به ۱۵۳ نماد با ارزش ۴۴۴ میلیارد تومان (کاهش ۲۰ درصدی) و تعداد صفوف خرید با افزایش ۱۰ نماد به ۴۱ نماد با ارزش ۶۳ میلیارد تومان (کاهش ۴۵ درصدی) رسید.



🔴 در معاملات امروز ۱۹۱ نماد در محدوده مثبت و ۴۲۶ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۶.۲۵ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۰۷ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «خودرویی » « پتروشیمی » « فلزی » «فعالیت های کمکی مالی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خودرو» «کالا» «فرابورس» «خساپا » «خگستر» «فولاد» «شستا» «برکت» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « خودرو » «خساپا» « خگستر» « خپارس » « فاذر » بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های « رایانه ای» « فعالیت های کمکی مالی» «ساخت وسایل ارتباطی » اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های « خودرویی » « فلزی» « بیمه » به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای « شفن» «توسن» «فرابورس» «کالا» «شبصیر» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «بپاس» «خساپا» « خودرو » « برکت» «سغدیر» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.




🔴نمادهای «خنصیر» «غمارگ» «توسن» شاهد حجم‌های مشکوک بودند.



🔴 نمادهای «بمیلا» «وثنو»«سجام» شاهد حجم‌های مشکوک در بازار پایه بودند.




برخی اخبار منتشر شده:


🔵 امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران:


شب گذشته به توافق خوبی با آژانس دست پیدا کردیم که می‌تواند برخی نگرانی‌های ادعایی درخصوص برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را بر طرف کرده و تداوم بیش از پیش همکاری‌های متقابل با آژانس را به دنبال داشته باشد.


برخی ادعاها درباره وجود خواسته‌های فرابرجامی در متون پیشنهاد شده از سوی تیم ما، کذب محض است. این متون کاملا مبتنی بر برجام است و هیچ چیز فرابرجامی در آن‌ها نیست.

انتهای خبر

0
0