تحلیل برای سود
1401/01/21
22:39
📝گزارش بازار روز یکشنبه 21 فروردین‌ماه 1401 🔴 بازار بورس تهران امروزبرخلاف روز گذشته، یکپارچه سبز با لیدری خودرویی‌ها و بانکی‌ها داشت. در دقایقی ا...

📝گزارش بازار روز یکشنبه ۲۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱



🔴 بازار بورس تهران امروزبرخلاف روز گذشته، یکپارچه سبز با لیدری خودرویی‌ها و بانکی‌ها داشت. در دقایقی از بازار شاهد افزایش عرضه‌ها در بازار بودیم اما همچنان قدرت خریداران بر فروشندگان برتری داشت. در نهایت شاخص کل با رشدی معادل ۱۵ هزار و ۳۲۷ واحد در ارتفاع ۱ میلیون و۴۷۹ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز همراستا با شاخص کل، رشدی ۵ هزار و ۴۲۵ واحدی را به ثبت رساند و در ارتفاع ۳۸۳ هزار و ۵۰۰ واحدی قرار گرفت.



🔴 نمادهای «فولاد» « وامید» «خودرو» « وبملت» « شبندر» بیشترین نقش را در رشد شاخص کل بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای « خگستر» « شپنا» « شنفت» در صدر تاثیرگذاران منفی در شاخص کل بازار بورس امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۱۷۴ واحد افت همراه بود و در سطح ۲۰ هزار و ۶۲ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «آریا» « بپاس» « مارون» « شگویا» « صبا » تاثیرگذاران مثبت بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نماد «قچار» «دماوند» «سغدیر» در صدر تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند.



🔴 نمادهای «خگستر» «خودرو» « خساپا» «شستا» «شپنا» «وبصادر» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «کرمان» «آریا» «فرابورس» «سمگا» «فزر» «قچار» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار برابر با ۱۰۲۷۸ میلیارد تومان بود که ۶۱۱۰ میلیارد تومان آن (معادل ۵۹ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۱۷.۱ میلیارد برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۸۰۰ هزار واحد بود.



🔴 امروز تراز پول اشخاص حقیقی در سهام به عدد مثبت ۱۹۷ میلیارد تومان رسید.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل ورود پول حقیقی به میزان ۱۸۵ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و ورود پول حقیقی به میزان ۱۲ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۴ درصد و حقوقی‌ها ۱۶ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۰ درصد و حقوقی‌ها ۲۰ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۳۲.۱ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۲۹.۷ میلیون تومان بود.



🔴 مجموع ارزش صفوف خرید امروز بازار سرمایه ۶۰۰ میلیارد تومان و مجموع صفوف فروش ۱۹ میلیارد تومان بود.



🔴 در معاملات امروز ۵۰۳ نماد در محدوده مثبت و ۱۳۰ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۵.۴۷ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۴۴ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات » «بانکها و موسسات » « محصولات شیمیایی» «فلزات اساسی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خگستر» «خودرو» «خساپا» «وبصادر» «شپنا» «وبملت» «وتجارت» « شستا» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « خودرو» «خگستر» «خساپا» « وبصادر» «شستا» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «وبصادر» «وتجارت» «خودرو» «آریا» «خساپا» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «خگستر» «شپنا» «فوکا» «وپاسار» «شبریز» بیشترین خروج پول حقوقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴نمادهای «خودرو» « وبصادر» «خپارس» ورود پول هوشمند و «خگستر» «خساپا» «شپنا» خروج پول هوشمند داشتند.



برخی اخبار منتشر شده:



🔵 الزام سازمان بورس به عرضه بلوکی شرکت‌ها برای جلوگیری از تلاطم در بازار سهام؛


مدیر نظارت بر بورس‌ها سازمان بورس:


بنابر رویه این سازمان برای حفظ منافع سهامداران و مالکان شرکت‌ها، شرکت‌هایی که عرضه‌های قابل توجه داشته و مشمول معاملات بلوکی یا عرضه عمده می‌شوند، ملزم به عرضه عمده یا بلوکی در بازار سرمایه بوده و سازمان بورس مانع از عرضه آنها به طور خرد می‌شود.

انتهای خبر

0
0