بورس پرس
1401/04/20
09:56
آمادگی بانک ملت برای تامین منابع مالی طرح های توسعه‌ای "پترول"

مدیرعامل بانک ملت با اشاره به توانایی ارائه تسهیلات به صنعت پتروشیمی در ابعاد بزرگ در حوزه ریالی و ارزی از آمادگی اجرای الگوهای مختلف ترکیبی و تلفیقی سرمایه‌گذاری برای تامین نیازهای "پترول" خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در نشست مدیران عامل بانک ملت و گروه پترول که با هدف افزایش سطح تعاملات دو مجموعه برگزار شد بر لزوم خدماتی همچون تشکیل کارگروه مشترک بانک و پترول، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دو مجموعه، استفاده از ظرفیت بانک در مشارکت پروژه‌ها و تامین مالی، گشایش اعتبارات اسنادی و استفاده از اوراق تبعی و… برای تامین منابع طرح‌های توسعه‌ای پترول تاکید شد.


براساس این گزارش، رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک ملت در این نشست با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و امکان دسترسی به سرمایه‌گذاری خارجی در شرایط فعلی وجود ندارد، گفت: بانک ملت بزرگترین بانک در حجم تسهیلات و تعهدات است که می‌تواند تسهیلات در ابعاد بزرگ را در حوزه ریالی و ارزی ارائه کند.


وی افزود: بانک ملت با رویکرد جدید درصدد است الگوهای مختلف ترکیبی و تلفیقی سرمایه‌گذاری را برای تامین نیازهای گروه پترول ارائه دهد. امید است با رویکرد جدیدی که در پترول حاکم شده، بتوان خدمات بهتری را به این گروه ارائه کرد.


رشید قانعی مدیرعامل پترول هم در این مراسم گفت: تمامی طرح‌های توسعه‌ای تکمیل زنجیره ارزش و پارک‌های پایین‌دستی گروه پترول، افزون‌بر اینکه از توجیه اقتصادی قابل توجهی برخوردار و زود بازده هستند در مناطق کمتر توسعه‌یافته اجرا می‌شوند که اشتغالزایی موثر و پایداری به همراه دارند.


وی افزود: نقش نقدینگی در تامین مالی مناسب برای طرح‌های توسعه‌ای مهم است. گروه پترول و بانک ملت می‌توانند در کنار یکدیگر برای سهامداران و ذی‌نفعان ثروت خلق کنند. از ظرفیت‌های بانک ها به‌ویژه بانک ملت برای پیشبرد اهداف این گروه در زمینه تامین سرمایه به نحو بهینه استفاده خواهیم کرد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0