اخبار اکس نوین
1400/08/10
09:29
۱۳ حقیقت جالب درباره وایت پیپر بیت کوین

اکس نوین: وایت پیپر یا سپیدنامه بیت کوین که یک دارایی یک تریلیون دلاری را به وجود آورد و انقلاب مالی تمام عیار را آغاز کرد ۱۳ سال پیش توسط ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز این ارز دیجیتال منتشر شد. دیروز سپیدنامه بیت کوین ۱۳ ساله شد و به همین مناسبت تصمیم داریم تا ۱۳ حقیقت جالب را در رابطه با آن بررسی کنیم. ۱- در حالی که بسیاری بر این باورند که ساتوشی به مناسبت هالووین وایت پیپر را در تاریخ ۳۱ اکتبر منتشر کرده، این روز در حقیقت به عنوان روز اصلاحات نیز شناخته می‌شود. ۵۰۴ سال پیش در تاریخ ۳۱ اکتبر، مارتین لوتر، کشیش شهری کوچک اعتراض‌نامه ۹۵…

اکس نوین : وایت پیپر یا سپیدنامه بیت کوین که یک دارایی یک تریلیون دلاری را به وجود آورد و انقلاب مالی تمام عیار را آغاز کرد ۱۳ سال پیش توسط ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز این ارز دیجیتال منتشر شد. دیروز سپیدنامه بیت کوین ۱۳ ساله شد و به همین مناسبت تصمیم داریم تا ۱۳ حقیقت جالب را در رابطه با آن بررسی کنیم.


۱- در حالی که بسیاری بر این باورند که ساتوشی به مناسبت هالووین وایت پیپر را در تاریخ ۳۱ اکتبر منتشر کرده، این روز در حقیقت به عنوان روز اصلاحات نیز شناخته می‌شود. ۵۰۴ سال پیش در تاریخ ۳۱ اکتبر، مارتین لوتر، کشیش شهری کوچک اعتراض‌نامه ۹۵ ماده‌ای خود را به سر در کلیسای خود آویخت و در آن عمل پاپ را در فروش بهشت و بخشش گناهان محکوم کرد.


۲- وایت پیپر بیت کوین در سال ۲:۱۰ دقیقه بعد از ظهر به وقت منطقه شرقی منتشر شد.


۳- ساتوشی پیش از رونمایی از وایت پیپر کل کد را نوشته بود.


۴- این سند به ۳۶ زبان از جمله نروژی، پرتغالی و اسلوونیایی ترجمه شده است.


۵- راجر ور، حامی بیت کوین کش به ترجمه این سند به زبان ژاپنی کمک کرد. جیهان وو، یکی از بنیان‌گذاران بیت مین نیز روی ترجمه چینی آن کار کرد.


۶- جالب است بدانید در وایت پیپر بیت کوین اصطلاح ماینینگ و یا مشتقات آن نیامده و ساتوشی از عبارت «تولید» به جای استخراج بیت کوین استفاده کرده است.


۷- ساتوشی ناکاموتو در وایت پیپر خود هرگز ظهور استخرهای استخراج را پیش‌بینی نکرده بود.


۸- جک دورسی، مدیرعامل توییتر وایت پیپر بیت کوین را «کار اصلی» علوم کامپیوتر خوانده است.


۹- آدام بک، از بنیان‌گذاران بلاک استریم یکی از افرادی است که در وایت پیپر بیت کوین به آنها اشاره شده است.


۱۰- کریگ رایت، ساتوشی ناکاموتوی خودخوانده مدعی است وایت پیپر را خودش نوشته است با این حال جامعه رمزارزها به شدت با وی مخالف است.


۱۱- تاکنون در مقالات مختلف ۱۷۲۰۱ بار به این سند اشاره شده است.


۱۲- «محاسبات» با ۵۵۹ کلمه طولانی‌ترین بخش وایت پیپر را تشکیل می‌دهد.


۱۳- چندین دولت و شرکت ملی وایت پیپر بزرگترین ارز دیجیتال بازار را در وب‌سایت‌های خود منتشر کرده‌اند.


منبع u.today


انتهای خبر

0
0