اقتصاد آنلاین
1400/07/18
13:15
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس (۱۸مهر) / انتشار گزارش دوره‌ای شاوان، حقیقی‌ها را به سمت پالایشی‌ها کشاند

افراد حقیقی امروز ۴۷۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام شرکت پارس فولاد سبزوار بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی ؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۴۷۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۷۹۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۳درصد یعنی هزار و ۱۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۰درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «فسبزوار»، «فملی» و « فولاد» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شراز»، «شبریز» و «فپنتا» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پارس فولاد سبزوار معادل ۲۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت شیراز با برتری ۲۶میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۳۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


حقیقی حقوقی 00.07.18
تغییر مالکیت صنایع 0.07.18
انتهای خبر

0
0