کامودیتی Commodities
1401/04/02
00:28
#گاز_طبیعی #ایران #قطر 👈 آیا میدانید 14 شرکت بورسی ایران ارزش بازار 106 میلیارد دلاری داشته و با 14.1B$ سود خالص، دارای 8.6 میلیارد دلار وجه ...

#گاز_طبیعی #ایران #قطر



👈 آیا میدانید ۱۴ شرکت بورسی ایران ارزش بازار ۱۰۶ میلیارد دلاری داشته و با ۱۴.۱B$ سود خالص، دارای ۸.۶ میلیارد دلار وجه نقد آماده سرمایه گذاری در طرحهای دارای توجیه اقتصادی است؟



👈 آیا میدانید #قطر با سرمایه گذاری ۲۶ میلیارد دلاری جدید خود در پارس جنوبی (شمالی قطر)، در حال تبدیل شدن به یکی از ۲ بازیگر عمده جهانی در حوزه گاز طبیعی LNG از سال ۲۰۲۷ به بعد است؟



👈 آیا میدانید با وجود شروع عملیات اجرایی ۱۲ هزار مگاوات توان نیروگاهی توسط صنایع (بخش خصوصی)، وزارت نفت همچنان بر عدم تامین گاز طبیعی این حوزه به دلیل کمبود گاز در کشور تاکید دارد؟



#کامودیتی وزارت نفت همواره از کمبود سرمایه گذاری در حوزه بالادست نفت و گاز کشور گلایه دارد، در حالی که اگر این مجموعه از یک تولیدکننده انرژی به یک سیاستگذار کلان در این حوزه تغییر ماهیت دهد، بخش خصوصی آماده ورود به این حوزه سودآور و اجرای طرحهای توسعه ای و رفع گلوگاه کمبود انرژی کشور است! ... از تجربه واگذاری زنجیره #فولاد و #سنگ_آهن کشور به بخش خصوصی میتوان الگوبرداری شود



🔹سهام شرکت ملی نفت و گاز مثل #آرامکو چه زمانی واگذار می شود؟


@Commodities



انتهای خبر

0
0