بورس۲۴
1401/04/14
12:35
مدیر عامل گروه اقتصادی کرمان خودرو خبرداد؛ انتقال نماد«خکرمان» به بازار دوم فرابورس

مدیر عامل گروه اقتصادی کرمان خودرو از انتقال نماد «خکرمان»از بازار پایه به بازار دوم فرابورس و کسب موافقت اصولی از سازمان بورس جهت تبدیل گروه اقتصادی کرمان خودرو به یک نهاد مالی خبرداد.

مدیر عامل گروه اقتصادی کرمان خودرو خبرداد؛ انتقال نماد«خکرمان» به بازار دوم فرابورس

بورس۲۴ : مدیر عامل گروه اقتصادی کرمان خودرو از انتقال نماد «خکرمان»از بازار پایه به بازار دوم فرابورس و کسب موافقت اصولی از سازمان بورس جهت تبدیل گروه اقتصادی کرمان خودرو به یک نهاد مالی خبرداد .


حامد شادکام مدیرعامل شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو (سهامی عام) در مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده این شرکت با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: گروه اقتصادی کرمان خودرو علاوه برفعالیت اصلی خود در ۲حوزه خودرو و انرژی ، مربوط به شرکت های کرمان موتور(۱۲.۵ درصد)و آرین ماهتاب گستر (۱۰درصد )، نسبت به سرمایه گذاری در حوزه های فناوری های نوین،صنعتی ، معدنی و همچنین بازارهای مالی اقدام کرده است .


وی افزود: سودآوری خوب و بالای شرکت در سال ۹۸ ،حاصل فروش دارایی ها بود،اما سود حاصل شده در سال ۱۴۰۰ناشی از فعالیت عملیاتی شرکت های سرمایه پذیر بوده و تلاش شده تا مسیر سودآوری با روندی با کیفیت و تکرار پذیر همراه باشد .


همبستگی بالای «خکرمان» با شاخص صنعت خودرو


شادکام با مدنظر قراردادن ضریب همبستگی بالای سهام شرکت با صنعت خودرو در بازار سرمایه گفت: امیدوارم با تغییر روند حرکت بازار شاهد تغییرات خوبی در قیمت سهام شرکت باشیم .


مدیرعامل گروه اقتصادی کرمان خودرو پیگیری ها در خصوص انتقال نماد شرکت به بازار دوم فرابورس و همچنین درخواست از سازمان بورس جهت تبدیل شرکت به نهاد مالی را مهمترین اقدامات سال ۱۴۰۰ عنوان کرد همچنین افزایش سهم داخلی سازی شرکت فرعی آرمان موتور؛ بررسی و فراهم کردن مقدمات لازم جهت ورود به بازار استارت آپ‌های زنجیره خدمات خودرو؛ بهینه سازی پورتفوی سرمایه گذاری شرکت در بازار سهام؛ شرکت در افزایش سرمایه کارگزاری کارآمد، شروع فرآیند افزایش سرمایه شرکت های بم تجارت خودرو، مدیران خودرو و ابر داده کرانسو و پیگیری درخواست شرکت تجارت بم خودرو جهت درج نماد در بازار فرابورس را از دیگر اقدامات مهم شرکت در سال گذشته برشمرد .


گروه اقتصادی کرمان خودرو «نهاد مالی» شد


شادکام انتقال نماد «خکرمان» به بازار دوم فرابورس و کسب موافقت اصولی از سازمان بورس جهت تبدیل گروه اقتصادی کرمان خودرو به یک نهاد مالی را عاملی برای تغییر ساختار شرکت برشمرد و گفت: در حال حاضر شرایط لازم برای هر۲ مورد مهیا شده و منجر به رشد و توسعه شرکت خواهد شد .


شادکام در ادامه به بررسی عملکرد شرکت های سرمایه پذیر پرداخت و افزود: شرکت آریان ماهتاب گستر که حدود ۶درصد برق کشور را تولید می کند و به واسطه تنوع در تکنولوژی تولید و موقعیت مناسب جغرافیایی و همچنین سیاست های دولت در مورد اصلاح قیمت حامل های انرژی شرایط خوبی برای پذیرش در بورس دارد .


وی افزود: هرچند فعالیت شرکت کرمان موتور دچار نوسان بالا شد علی رغم مسائل و شرایط عمومی حاکم بر فضای اقتصادی کشور،اما تولید خودرو در این شرکت با رشد ۶۱ درصد ی روبرو بوده است و در کنار آن شرکت آرمان موتور به عنوان مهمترین شرکت قطعه سازی گروه با توجه به حاشیه سود مطلوب تولیدصندلی،از نظر تعداد تولید و سودآوری جایگاه خوبی دارد .


شناسایی فرصت های جدید سرمایه گذاری ؛برنامه های آتی خکرمان


شادکام پیگیری فرآیند پذیرش و تعریف «نمادجدید» برای شرکت را از جمله برنامه های آتی شرکت برشمرد و گفت : شناسایی فرصت های جدید سرمایه گذاری با توجه به فعالیت اصلی شرکت در حوزه خودروانرژی، افزوده شدن زمینه های جدید صنعتی و معدنی و همچنین ورود به خدمات بازار سرمایه با فعالیت شرکت های کارگزاری ، لیزینگ و بیمه و گرفتن مجوز سبدگردانی از دیگر برنامه های آتی شرکت است .


براساس این گزارش در مجمع عادی سالیانه که با حضور ۵۹.۲۳ درصدی سهامداران برگزار شد علاوه بر تصویب تقسیم سود «۱۵۰ میلیارد ریال»، صورت های مالی شرکت تصویب شد همچنین شرکت های « صنایع خودور سازی کرمان»، ؛«کرمان موتور»،«خودروسازان بم»،«خدمات و تجارت بم خودرو»و « تجارت بین المللی و پشتیبانی کرمان خودرو» برای مدت ۲ سال به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت انتخاب شدند .


در ادامه این جلسه؛ مجمع عمومی فوق العاده شرکت نیز برگزار و پیرو آن تغییر نام شرکت از " گروه اقتصادی کرمان خودرو » به «شرکت سرمایه گذاری آرمان گستر پاریز» ؛ و همچنین تغییر اساسنامه شرکت منطبق بر نمونه اساس نامه نهاد مالی به تصویب رسید .

انتهای خبر

0
0