ارز دیجیتال
1401/06/12
00:00
نظر یک محقق: ممکن است قیمت بیت کوین پس از به‌روزرسانی اتریوم سقوط کند

کایل مک‌دونالد (Kyle McDonald)، محقق مستقل فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، گفته به این خاطر که بیت کوین پس از به‌روزرسانی اتریوم دیگر تنها بلاک چین بزرگ مبتنی بر اثبات کار خواهد بود، ممکن است زیر...

کایل مک‌دونالد (Kyle McDonald)، محقق مستقل فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، گفته به این خاطر که بیت کوین پس از به‌روزرسانی اتریوم دیگر تنها بلاک چین بزرگ مبتنی بر اثبات کار خواهد بود، ممکن است زیر ذره‌بین مقامات قانونی قرار گرفته و در نتیجه قیمت آن هم با کاهش مواجه شود.


به گزارش کوین دسک، توصیه مک‌دونالد به سرمایه‌گذاران، در شرایط فعلی، فروش بیت کوین است. دلیل این محقق هم این است که تغییر موفقیت‌آمیز سازوکار شبکه اتریوم از اثبات کار به مدل کم‌مصرف‌تر (از نظر انرژی) اثبات سهام ، ممکن است در نهایت سرمایه‌گذاران و مقامات قانونی را به این باور برساند که به‌کارگیری مدل پرمصرف اثبات کار که بیت کوین و اتریوم تا این لحظه هر دو از آن استفاده می‌کنند، هرگز امری ضروری نبوده است.


تاکید مک‌دونالد بر اهمیت بحران‌های آب‌وهوایی و مصرف گسترده انرژی در شبکه بیت کوین است. او می‌گوید از آنجایی که جامعه بیت کوین مانند اتریوم هماهنگی لازم برای کنارگذاشتن مدل مبتنی بر اثبات کار را ندارد، می‌تواند اولین بلاک چینی باشد که به خاطر مصرف زیاد انرژی با برخورد مقامات قانونی مواجه می‌شود.


مصرف زیاد انرژی در شبکه‌های میزبان ارزهای دیجیتال تبدیل به یکی از اختلافات اصلی میان فعالان محیط‌زیست و دولت‌ها شده است و به گفته مک‌دونالد، با این شرایط، بیت کوین «هرگز قیمت ۶۹٬۰۰۰ دلار را دوباره تجربه نخواهد کرد»؛ سطحی که به‌عنوان رکورد تاریخی قیمت بیت کوین شناخته می‌شود.


انتظار می‌رود تغییر سازوکار شبکه اتریوم به اثبات سهام که از آن با عنوان مرج (Merge) یاد می‌شود، طی هفته‌های پیش رو انجام شود. پس از آن، برای سرپا نگهداشتن شبکه دیگر نیازی به سخت‌‌افزار ماینرها نخواهد بود. مک‌دونالد هم می‌گوید پیش‌بینی کاهش ۹۹.۹۵درصدی مصرف انرژی در شبکه اتریوم پس از به‌روزرسانی مرج، کاملا واقع‌بینانه است.


این محقق درباره تغییر سازوکار شبکه اتریوم گفته است:


وقتی فعالیت خود را از یک سیستم وابسته به ۱۰میلیون پردازنده گرافیکی در سراسر جهان که هدفش تولید اعداد تصادفی با بالاترین سرعت ممکن است، به یک سیستم فعال با چند هزار کامپیوتر بسیار کم‌مصرف منتقل می‌کنید، تفاوت بزرگی در کار شما ایجاد خواهد شد.


مک‌دونالد برای دنبال‌کردن مصرف انرژی و تولید کربن در شبکه اتریوم سرویسی به نام « Ethereum Emissions tracker » را راه‌اندازی کرده است که بدون در نظر گرفتن قیمت اتریوم یا هزینه برق، نگاهی تخمینی به مصرف انرژی و تولید کربن در این بلاک چین دارد.


او گفته برای جمع‌آوری داده‌های این نمودار هش ریت شبکه را در نظر گرفته و با توجه به توانایی سخت‌افزارهای استخراج ، محاسبه می‌کند که برای رسیدن به این مقدار هش ریت، حداکثر و حداقل چه مقدار برق نیاز است.


نظر یک محقق: ممکن است قیمت بیت کوین پس از به‌روزرسانی اتریوم سقوط کند

نمودار تخمینی مصرف انرژی در شبکه اتریوم.

خطری که شبکه اتریوم را تهدید می‌کند

خطری که به گفته مک‌دونالد شبکه اتریوم را تهدید می‌کند و به توکن‌های غیرمثلی (NFT) مربوط می‌شود، این است که ماینرها پس از مرج، به فعالیت در هادرفورک‌های احتمالی مبتنی بر اثبات کار اتریوم روی آورند.


او گفته اگر چنین اتفاقی بیفتد، احتمالا برای مدت کوتاهی یک نسخه تکراری از هر NFT اتریومی در زنجیرهٔ فورک‌شده مبتنی بر اثبات کار اتریوم وجود خواهد داشت که می‌تواند بر ارزش این NFTها تاثیر منفی بگذارد.


با وجود این، اوپن سی (OpenSea) ، بزرگترین بازار خریدوفروش توکن‌های غیرمثلی در جهان، گفته فقط از شبکه مبتنی بر اثبات سهام اتریوم پشتیبانی خواهد کرد و خود را برای به‌روزرسانی مرج آماده کرده است تا مطمئن شود همه چیز در این فرایند به‌درستی پیش خواهد رفت.


انتهای خبر

0
0