اخبار فوری بورس
1400/07/02
20:04
🔴کدام عوامل بورس را منفی کرد؟ وضعیت بورس در هفته آینده ▫️هفته گذشته بازار سهام با روند منفی همراه شد و شاخص کل بورس کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واح...

🔴کدام عوامل بورس را منفی کرد؟


وضعیت بورس در هفته آینده



▫️هفته گذشته بازار سهام با روند منفی همراه شد و شاخص کل بورس کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را از دست داد و به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید.



💬رئیسی، کارشناس بازار سرمایه:



یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌های فعلی بازار نرخ بهره بانکی است، نرخ اوراقی که دولت جهت تامین مالی منتشر می‌کند باید نسبت به بازارهای دیگر جذاب‌تر باشد و در حال حاضر برنده بازارهای مالی در چند ماه گذشته دولت بود که خود موید جذابیت اوراق نسبت به سایر بازارها شده است.



قیمت دلار دومین عامل ابهام در بازار سهام است که پیش روی بازار قرار گرفته است و همین موضوع از عوامل دیگری مثل تورم، رشد نقدینگی و نتایج مذاکرات برجام تاثیر می‌گیرد.



روزهای آینده با توجه به روند عرضه و تقاضا در روز چهارشنبه و کاهش فشار عرضه‌ها و همچنین با کاهشی نشدن نرخ ارز این امکان وجود دارد با وجود جذاب شدن قیمت‌ها سرمایه‌گذاران از فرصت اصلاح قیمت استفاده کنند و روند نزولی شاخص را به اتمام برسانند. اما این به معنای کسب سودهای چند صد درصدی نخواهد بود و تعادلی مثبت را در بازار خواهیم داشت.



انتهای خبر

0
0