بتاسهم
1400/12/25
09:59
مجمع #شیران 📌 ادامه گزارش همفکران از مجمع سالیانه شیران ✅ یکی دیگر از برنامه‌های شرکت افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه در سال ۱۴۰۱ است که هدف آن تامین ما...

مجمع


#شیران



📌 ادامه گزارش همفکران از مجمع سالیانه شیران



✅ یکی دیگر از برنامه‌های شرکت افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه در سال ۱۴۰۱ است که هدف آن تامین مالی و تکمیل طرح‌های نوسازی و توسعه به منظور افزایش سودآوری شرکت است همچنین استفاده از مزایای معافیت مالیاتی آن بودجه ۱۴۰۱ روان شدن معاملات سهام شرکت در بورس و اصلاح ساختار مالی است.



✅ از دیگر برنامه‌های توسعه شرکت‌های تابعه: سرمایه گذاری در جزیره نگین با سرمایه گذاری بالغ بر دو هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال جهت ایجاد مخازن و تاسیسات سقف ثابت و شناور و توسعه فعالیت‌های عملیاتی خدمات بندری است.



✅ ساخت سه مخزن ذخیره سازی جدید دو منظوره برای مواد سبک و سنگین به میزان گنجایش ۷۵۰۰ متر مکعب با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۷۹ میلیارد ریال



✅ تاسیس و یا خرید شرکت حمل و نقل زمینی، توسعه فعالیت های حمل و نقل دریایی، توسعه فعالیت های بازرگانی در حوزه صادرات و واردات مواد شیمیایی از دیگر طرح ها و برنامه های شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران مربوط به شرکت صنایع شیمیایی ایران است.



نگاهی به برنامه های آتی شرکت شیران



✅ نو سازی خط LAB به روش کاتالیست مایع با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن LAB



✅ از ویژگی های این طرح: افزایش سود عملیاتی شرکت به میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال در سال، افزایش تولید به میزان ۱۰۰ هزار تن در سال، انجام عملیات اجرایی در پایان سال شمسی ۱۴۰۱ و آغاز بهره برداری در سال ۱۴۰۲ همچنین امکان اضافه شدن طرح کاتالیست انجامد و ایجاد امکان همزمان تعمیرات اساسی و حذف زمان توقف از تعمیرات اساسی.



✅ کار جدیدی که شرکت طی ۵ سال آینده خواهد داشت شروع طراحی تفصیلی فاز اول پارک شیمیایی شرکتش ایران است سرمایه گذاری کل پارک شیمیایی معادل ۲۴۰ میلیون دلار طی ۵ سال است که برای فاز اول آن حدود ۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز است که در سال ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد و تولید ۴ محصول جدید در راستای زنجیره ارزش محصولات شرکت سرمایه گذاری شیران.



✅ به گفته مدیرعامل هدف‌گذاری برای سرمایه گذاری در سه طرح نیمه‌تمام با سرمایه‌گذاری هر طرح بالای ۳۰ میلیون دلار در حوزه شیمیایی و پتروشیمی در راستای تکمیل زنجیره ارزش



انتهای خبر

0
0