بورس پرس
1400/03/29
00:00
"آپ" در ۱۲ ماهه ۹۰۰ ریال سود خالص تلفیقی برای هر سهم محقق کرد

آسان پرداخت با ارائه صورت های مالی تلفیقی حسابرسی نشده ۱۲ ماهه سال گذشته، ۹۰۰ ریال سود خالص برای هر سهم محقق کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت آسان پرداخت با سرمایه اسمی ۲۶۵ میلیارد تومانی، صورت های مالی تلفیقی حسابرسی نشده ۱۲ ماهه سال گذشته را منتشر کرد.


براین اساس، "آپ" در این مدت بالغ بر ۶.۲ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی، ۲۳۸.۴ میلیارد تومان سود خالص و ۹۰۰ ریال سود خالص برای هر سهم محقق کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۸ و افت ۶ درصدی روبرو شد. این شرکت بورسی درشرکت اصلی بالغ بر ۸۸۷ ریال سود برای هر سهم محقق کرده است.


کاهش سود نسبت به سال گذشته ناشی از انتقال بخشی از سود به شرکت فرعی بابت ارائه خدمات از درگاه اپلیکیشن و افزایش حجم درآمدها ناشی از تراکنش و فروش پین و شارژ به واسطه افزایش میزان پایانه‌های منصوبه و افزایش تعداد دانلود و نصب اپلیکیشن آپ به همراه درآمدهای خدمات نوین و پروژه‌ها موجب افزایش درآمدها شده است.


شرکت های کاغذ و رول آرتا پرشیان، تجارت آسان ساز نگین، خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هیلدا سیر و آسان پرداز توسن جزو شرکت های فرعی آسان پرداخت بشمار می روند که به ترتیب مالکیت ۹۰ ، ۶۹، ۹۳ و ۵۱ درصدی آنها را در اختیار دارد.


تغییرات نرخ ارز و سود و اثرات آن بر شرکت


با توجه به طرح های توسعه مبنی بر افزایش پایانه های فروشگاهی و واردات این دستگاه ها، باعث افزایش نرخ ارز و افزایش مخارج سرمایه ای خواهد شد. از راه های تامین مالی شرکت آسان پرداخت، دریافت تسهیلات و پیاده سازی افزایش سرمایه است. به این ترتیب کاهش نرخ سود بانکی و به تبع آن کاهش هزینه‌های تامین مالی سبب افزایش نقدینگی خواهد شد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0