اخبار سایت بورس تهران
1400/03/02
21:12
اوراق تبعی راهگشای بازار سرمایه می‌شود؟

انتشار اوراق تبعی ایده خوبی است به دلیل اینکه اطمینان حداقل سود را برای سرمایه‌گذاران متصور می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران به نقل از صدای بورس، محمود رضا خواجه نصیری، مدیر عامل شرکت تامین سرمایه تمدن گفت: در بازاری که نگرانی آتی وجود دارد، باید سعی حفظ سرمایه شود و به نوعی ریسک سرمایه گذاران را کم کرد. انتشار اوراق تبعی ایده خوبی است به دلیل اینکه اطمینان حداقل سود را برای سرمایه‌گذاران متصور می‌شود.


این موضوع که در سالهای گذشته مطرح و در ۱-۲ سال قبل پیگیری شده به نظر کارآمد می‌آید حداقل موضعی است که از طرف سهامداران عمده و ناشران داده می‌شود که سهامداران حاضر در بازار از زیان های آتی دور باشند تا بتوانند به حداقل سود سیستم بانکی یا بیش از آن فکر کنند.


حتی اینکه در آینده با بهبود مولفه های بازار حتی بیشتر از سودهای پیش بینی شده عایدی داشته باشند. تفاوت ایران با دیگر کشورها در متناسب نبودن سرعت و گام‌های توسعه تکنولوژی در بازار مالی با رشد سایز بازار سرمایه و پول است. با وجود سرمایه گذاری های خوبی که انجام شده اما بخش زیادی از مسیر توسعه مسدود است.


هنگامی رشدی در بخشی پدیدار و زیرساخت های آن محیا شود به محض فراهم شدن فرصت سرمایه گذاری و شتاب دادن به مسیر پیشرفت تا رسیدن به دستاوردهای آن بازار اقدام می‌شود با این تفکر شتابدهنده صحرا ایجاد شد.


بستر، مکان، دانش، ارتباطات و سرمایه برای صاحبان ایده و جوانان صاحب تکنولوژی در حوزه بازار سرمایه با کمک شتابدهنده صحرا فراهم می‌شود. خدمات شتابدهنده صحرا در همه زمینه های وس تک، لک تک، لند تک، اینفرانس تک و تمام حوزه های بیمه، وام، بانک پول و به طور خاص حوزه های بازار سرمایه برنامه ریزی شده است.


به نظر می‌رسد تنها راه ایجاد دسترسی های با ابزارهای متنوع و ارائه آن به سهامداران است و بار آن بر دوش نهادهای مالی است که سرمایه‌گذاری و تعریف ابزار کنند تا ابزارهای بازار سرمایه ایران هم به جذابیت بازار های جهانی برسد.


توسعه تکنولوژی و ارتقای زیرساخت و فنی بازار سرمایه کشور موضع است که همیشه وجود دارد، هر چقدر در این زمینه سریع اقدام کرد باز هم برای رسیدن به سطح جهانی نیاز به تلاش است. بخشی از درآمدهای به دست آمده از بازار سرمایه باید در مسیر توسعه آن خرج شود.


انتهای خبر

0
0