بورس پرس
1400/06/29
12:28
پیگیری خلف وعده بانک ها در اتصال خودپردازها به سامانه صیاد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با انتقاد از خلف وعده بانک ها در اتصال خودپردازها به سامانه صیاد از پیگیری موضوع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، حسن شجاعی با اشاره به خلف وعده بانک ها در خصوص اتصال خودپردازها به سامانه صیاد به تسنیم گفت: طبق اعلام بانک مرکزی، قرار بود همه بانک ها تا پایان شهریور سال جاری،امکان ثبت و تائید چک از طریق خودپرداز را فراهم کنند اما همچنان این اقدام انجام نشده است.


وی افزود: کمیسیون اصل ۹۰ در نظر دارد این موضوع را از طریق بانک مرکزی پیگیری کند و به نتیجه برساند. از آنجا که از ابتدای سال جاری ثبت و تائید اطلاعات چک در سامانه صیاد بانک مرکزی الزامی شده،لازم است شبکه بانکی، امکان دسترسی به سامانه را برای همه افراد مهیا کنند.چون برخی افراد به دلیل عدم دسترسی به گوشی هوشمند در استفاده از چک در معاملات دچار مشکل شده اند.


این نماینده مجلس ادامه داد: در قانون جدید چک مصوب سال ۹۷، سازوکار تقارن اطلاعاتی بین صادرکننده و گیرنده چک ایجاد شد تا فردی که می خواهد چک دریافت کند از سابقه معاملاتی و اعتبار شخص صادرکننده مطلع شود و با اطمینان بتواند چک را دریافت کند. بنابراین به شفافیت در معامله کمک فراوانی شد تا افراد سودجو نتوانند مانند روال سابق، چک بلامحل صادر کنند.


شجاعی گفت: مجلس به دنبال حل مشکلات ملت است و بانک ها باید شرایط را برای استفاده مردم از چک، تسهیل کنند. خصوصا این که در شرایط کرونایی لازم است از مراجعه حضوری به مکان های شلوغ همچون بانک ها جلوگیری شود.بنابراین باید شبکه بانکی با توسعه خدمات غیرحضوری به فکر حفظ سلامت مردم هم باشد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0