اقتصاد آنلاین
1400/04/02
16:45
سود ۳۴میلیارد تومانی وبوعلی از فروش سهام / ارزش بازاری وبوعلی ۳۷میلیارد تومان افزایش یافت

ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی در خرداد ماه ۱۴۰۰، به هزار و ۸۶۰میلیارد تومان رسید. وبوعلی در این مدت بیش از ۱۸میلیارد تومان سهام جدید خرید.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی ؛ ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی در خرداد ماه، حدود ۳۷میلیارد تومان افزایش یافت و در پایان این ماه به هزار و ۸۶۰میلیارد تومان رسید.


صنعت پالایشی با رشد ۲۸میلیارد تومانی، فلزی‌ها با رشد ۱۸میلیاردی و استخراج کانه‌های فلزی با افزایش ۱۵میلیاردی بیش‌ترین اثر مثبت بر ارزش بازاری وبوعلی را رقم زدند. با این وجود ارزش بازاری گروه بانکی‌ها ۲۸میلیارد و نیروگاهی‌ها ۲۰میلیارد کاهش یافت.


از سوی دیگر گروه پالایشی‌ها با افت ۱۱میلیاردی، بیشترین کاهش ارزش را رقم زد. پس از آن گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری و مواد و محصولات دارویی با کاهش حدود ۱۰میلیاردی در رده‌های بعدی بیشترین افت ارزش قرار گرفتند.


در پایان خرداد ماه گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با تخصیص ۳۴.۳درصد از پرتفوی وبوعلی به خود، در این زمینه پیشتاز است.


وبوعلی در خرداد ماه سهام چهار شرکت بورسی را مجموعا به ارزش ۱۵میلیارد و ۷۳۰میلیون تومان خریداری کرد. خرید سهام تولید نیروی برق دماوند، پتروشیمی تندگویان و حق تقدم‌های هلدینگ توسعه معادن و فلزات و سنگ آهن گل گهر، سرمایه‌گذاری‌های جدید وبوعلی در خرداد ماه بودند. همچنین وبوعلی حدود سه میلیارد تومان سهام شرکت بازارگردانی گروه دی و بانک سامان از شرکت‌های خارج از بورس را خریداری کرد.


از طرفی وبوعلی بخشی از سهام خود در نماد‌های کگل، ما، وتجارت، شفن، فملی، فولاد، تنوین و حق تقدم کگل را به فروش رساند و از این طریق ۳۴میلیارد تومان سود شناسایی کرد.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


وبوعلی
انتهای خبر

0
0