همفکران
1400/12/01
09:46
معرفی پربازده ترین و کم بازده ترین صنایع و شرکت های بازار در بهمن

از ابتدای بهمن تا پایان این ماه بازدهی شاخص کل مثبت ۰،۲ درصد بود اما شاخص هموزن بیش از ۳ درصد افت کرد...

از ابتدای بهمن تا پایان این ماه بازدهی شاخص کل مثبت ۰،۲ درصد بود اما شاخص هموزن بیش از ۳ درصد افت کرد. شاخص کل در پایان دی ماه به ارتفاع یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد رسیده بود که با افزایش اندکی تا پایان بهمن توانست خود را به بالاتر از محدوده یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد برساند. البته در میانه بهمن ماه تا بالای ۱،۳ میلیون واحد نیز نفوذ کرده بود اما بعد با اندکی اصلاح مواجه شد. به هر حال برآیند یک ماهه شاخص کل در بهمن مثبت ضعیفی بود. اما در همین مدت بیش از ۱۰ هزار واحد از ارتفاع شاخص هموزن کاسته شد و از ۳۳۵ هزار واحد به ۳۲۵ هزار واحد تقلیل یافت.


بازدهی عمده صنایع بازار در این ماه منفی شد. بیشترین بازدهی منفی با ۱۳ درصد به صنعت محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری اختصاص یافت. بازدهی صنایع لاستیک و پلاستیک و استخراج سایر معادن هر یک منفی ۱۱ درصد بود و این میزان افت موجب شد تا این دو صنعت در رتبه های دوم و سوم بیشترین میزان افت ارزش قرار گیرند. اما صنعت فرآوئرده های نفتی توانست با کسب بازدهی ۸ درصد پربازده ترین صنعت بازار در بهمن ماه شناخته شود. پس از آن با اختلاف قابل توجهی صنایع فلزات اساسی و واسطه گری های مالی و پولی به ترتیب با ۳ و ۲ درصد رشد در رتبه های دوم و سوم پربازده ترین صنایع قرار گرفتند.


از بین شرکت ها شسم، فبستم، وسالت، پشاهن و قچار با کسب بازدهی ۳۱ درصد توانستند خود را بعنوان پربازده ترین سهام بهمن ماه معرفی کنند. شتران، ثامان، بساما، شتهران، کپارس، کمنگنر، ولقمان، ددام و حفارس نیز در رده های بعدی پربازده ترین ها جای گرفتند.


اما بیشترین افت قیمت سهام در نمادهای خفولا، جهرم، انرژی۳، سفاسی، ثقزوی، حگردش، چکاوه، شسینا، پکرمان، ثغرب، انرژی۱، شتولی، وشمال، غشصفا، ونیرو و ریشمک اتفاق افتاد. بهای این سهم ها از ۱۸ تا ۲۵ درصد در بهمن ماه افت کرد و آن ها را به سهم هایی بدل کرد که بیشترین ریزش قیمت را متحمل شدند.






انتهای خبر

0
0