بورس نیوز
1401/06/30
09:55
قیمت نفت اندکی افزایشی شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۴ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۸۴ سنت رسید.


بورس نیوز : قیمت نفت در اولین ساعات معاملات در روز چهارشنبه در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و نگران رکود اقتصاد دنیا و سقوط تقاضا برای سوخت هستند، تا ۹۰ دلار و ۳۶ سنت کاهش یافت، اما بعد یک افزایش جزئی داشت.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۴ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۸۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۲۸ سنت معادل ۱.۴۹ درصد کاهش ۸۴ دلار و ۴۵ سنت معامله می‌شود.


متخصصان صنعت نفت عقیده دارند با توجه به این‌که قیمت نفت با پیش‌بینی افزایش نرخ بهره کاهش‌یافته، ممکن است پس‌از تصمیم‌گیری در مورد آن یک افزایش جزئی داشته باشد. اما ترس از کاهش تقاضای جهانی برای نفت در کل باعث پایین آمدن قیمت آن می‌شود.


انتظار می‌رود فدرال‌رزرو آمریکا در اجلاس امروز برای سومین بار پیاپی نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد تا تورم مهار شود. این احتمال بر بازار سهام آمریکا هم که همگام با قیمت نفت تغییر می‌کند تاثیر گذاشته‌است.


بالا رفتن نرخ بهره ارزش دلار را افزایش داده و به بالاترین رقم طی دو دهه گذشته رسانده‌است. بدین‌ترتیب خرید نفت برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر می‌شود.


دراین‌بین، طبق گزارش موسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت خام و سوخت این کشور یک میلیون بشکه در هفته منتهی به شانزدهم سپتامبر افزایش‌یافته است. ذخایر بنزین آمریکا هم ۳.۲ میلیون بشکه بیشتر شده‌است.


در زمینه عرضه، ائتلاف اوپک پلاس ۳.۵۸ میلیون بشکه تا هدف تولید خود فاصله دارد که برابر با ۳.۵ درصد از تقاضای جهانی برای نفت است. کسری تولید اوپک پلاس نشانه محدودیت عرضه نفت در بازار است.

انتهای خبر

0
0