اخبار اکس نوین
1400/07/01
09:09
قیمت اتریوم با کمک دو فاکتور مهم مجددا افزایش یافت

اکس نوین: هفته گذشته برای سرمایه‌گذاران اتریوم بسیار ناخوشایند بوده است چراکه صنعت ارز دیجیتال سقوط آزادی بی‌سابقه را پشت سر گذاشت. در طول این سقوط آزاد که از روز جمعه آغاز شد، اتریوم از ۳۳۱۰.۲۱ دلار به کف ۲۶۷۶.۴۱ دلاری رسید که پایین‌ترین سطح در طول یک هفته اخیر محسوب می‌شد. با این حال اتریوم بازگشت و با فتح قله ۳۰۰۰ دلاری، اکنون با ۹ درصد افزایش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، با قیمت ۳۱۱۶ دلار معامله می‌شود. رشد اخیر قیمت اتریوم را می‌توان به دو فاکتور مهم نسبت داد: افزایش میزان اتریوم سپرده‌گذاری شده و افزایش سختی استخراج. بررسی دو فاکتور مهم افزایش قیمت اتریوم در روزهای اخیر،…

اکس نوین : هفته گذشته برای سرمایه‌گذاران اتریوم بسیار ناخوشایند بوده است چراکه صنعت ارز دیجیتال سقوط آزادی بی‌سابقه را پشت سر گذاشت. در طول این سقوط آزاد که از روز جمعه آغاز شد، اتریوم از ۳۳۱۰.۲۱ دلار به کف ۲۶۷۶.۴۱ دلاری رسید که پایین‌ترین سطح در طول یک هفته اخیر محسوب می‌شد. با این حال اتریوم بازگشت و با فتح قله ۳۰۰۰ دلاری، اکنون با ۹ درصد افزایش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، با قیمت ۳۱۱۶ دلار معامله می‌شود. رشد اخیر قیمت اتریوم را می‌توان به دو فاکتور مهم نسبت داد: افزایش میزان اتریوم سپرده‌گذاری شده و افزایش سختی استخراج.


در روزهای اخیر، شاهد افزایش میزان سپرده‌های اتریوم و همچنین افزایش سختی استخراج این شبکه بوده‌ایم. دو فاکتوری که منجر به افزایش قیمت دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار و بهبود از افت اخیر شدند.


معیار اصلی که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به آینده اتریوم صعودی هستند، میزان استقبال از اتریوم ۲.۰ است که توسط میزان سپرده قفل‌شده در قرارداد هوشمند سپرده‌گذاری آن مشهود است. بر اساس داده‌های اخیر گلاسنود، ارزش کل قفل‌شده در قرارداد سپرده اتریوم ۲.۰ به اوج ۷۷۴۶۱۷۸ واحد اتر رسیده است.


افزایش سپرده‌های اتریوم ۲.۰ با وجود رکود مداوم قیمت نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بر تحولات موقتی قیمت متمرکز نیستند و بیشتر بر آنچه شبکه اتریوم در طولانی‌مدت به ارمغان خواهند آورد متمرکزند.


سختی استخراج شبکه تنها به بیت کوین اختصاص ندارد و از آنجایی که اتریوم هنوز هم از سازوکار اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند، برای این شبکه نیز تعریف می‌شود.


بر اساس داده‌های اتراسکن (Etherscan)، سختی استخراج اتریوم در روز سه‌شنبه به اوج ۹۲۴۳۲۱۰ تراهش رسید و این افزایش حاکی از بازگشت ماینرهای چینی به شبکه و اتمام مهاجرت آنهاست. افزایش سختی استخراج دیگر فاکتور مهم و صعودی است که به افزایش قیمت اخیر اتریوم دامن زده است.


سرمایه‌گذارانی که برای تمرکززدایی و امنیت شبکه ارزش قائل هستند، باید از فرصت کنونی برای خرید در کف استفاده کنند. افزایش سختی استخراج نشان می‌دهد که ماینرهای بیشتری به شبکه واردشده‌اند که به نوبه خود، امنیت کل سیستم را افزایش می‌دهد.


منبع coingape


انتهای خبر

0
0