ارزینکس
1401/02/27
09:53
💢 مروری بر پروژه ی OPEN SWAP 🔘 پروژه OPEN SWAP یک صرافی غیر متمرکز یا AMM یا DEX است که خود را نسل جدید DEXها معرفی کرده و علت این ادعا راه‌حل‌ها...

💢 مروری بر پروژه ی OPEN SWAP



🔘 پروژه OPEN SWAP یک صرافی غیر متمرکز یا AMM یا DEX است که خود را نسل جدید DEXها معرفی کرده و علت این ادعا راه‌حل‌های مبادله و جریان نقدینگی است که به صورت مبتکرانه‌ای بهبود یافته و کاربران را قادر می‌سازد به طور کاملا موثر و راحت مبادله داشته باشند. یکی از تکنولوژی‌های جدیدی که به کار برده‌اند LIQUIDITY QUEUEنام دارد.



در LIQUIDITY QUEUE رویکرد جدیدی برای نقدینگی آنچین [ ON-CHAIN ] ایجاد کرده که به معامله‌گران و سازندگان بازار یا MARKET MAKERها مکانیزمی جدید و کارآمد برای انجام معاملات زنجیره‌ای یا ON-CHAIN ارائه می‌دهد. از طرف دیگر بخشی به نام SPOT PRICE QUEUEبه معاملات امکان می‌دهد تا با قیمت‌های لحظه‌ای بازار که از اوراکل‌های غیرمتمرکز به دست آمده‌اند معامله انجام بشود.



این تکنولوژی از نوعی پروتکل استفاده می‌کند که کاستی‌های استفاده از اوراکل‌ها را پر می‌نماید. این پروتکل که THE SECUR ADAPTOR PROTOCOL نام دارد شامل مجموعه‌ای از موارد امنیتی است که تضمین می‌کند ارائه دهندگان نقدینگی در برابر استفاده‌های مختلف محافظت می‌شوند. تکنولوژی دیگر این دکس HYBRID SMART ROUTER یا HSP نام دارد. مسیریاب هوشمند هیبریدی یا HSP مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند است که مسیرهای مبادله بالقوه را با استفاده از قراردادهای هوشمند خود در استخرهای نقدینگی و LIQUIDITY QUEUE شناسایی می‌کند.



براساس شناسایی مسیر‌های بالقوه شناسایی مقرون به صرفه‌ترین راه مبادله بر اساس در دسترس بودن و LIQUIDITY QUEUE و استخرهایAMM امکان‌پذیر خواهد شد. البته موضوع زمانی به درد بخور است که از قبل ترکیب معاملات سواپ از استخرهایAMM با LIQUIDITY QUEUE فعال شده باشد و اگر از LIQUIDITY QUEUE نیازی به نقدینگی نباشد فقط از مسیرهای AMM POOL نقدینگی ارائه می‌شود. از آنجایی که LIQUIDITY QUEUE مزایای واضحی برای جفت استیبل کوین‌ها مانند BNB/USDT ارائه می‌کند پیش بینی می‌شود که HSP توانایی خود را در هنگام درخواست سواپ مبتنی بر استیبل کوین‌ها به بهترین شکل نشان بدهد.



در چنین حالت‌هایی چه کاربر بخواهد با استیبل کوین مبادله را انجام بدهد چه غیر استیبل کوین، HSP یک معادله چند وجهی را ایجاد می‌کند که هم از استخرهایAMM و هم از LIQUIDITY QUEUE استفاده می‌شود تا بهترین و کم‌ترین گزینه را برای انجام طرح فراهم نماید. این صرافی غیر متمرکز از پروتکلی به نام OPEN INTERCHAIN رونمایی کرده که با آن به نقل و انتقال دارایی‌های بین بلاک چین‌های مختلف امکان پذیر است. در ابتدا شبکه‌های BNBCHAIN و اتریوم پشتیبانی می‌شوند. سپس شبکه‌های پالیگان و آوالانچ و فانتوم و غیره هم اضافه خواهند شد.



مفهوم کلیدی که OPEN INTERCHAINE را متفاوت و بهتر از پل‌های بین بلاکچینی کرده استفاده از خزانه دارای یکتا یا منحصر به فرد است. این، مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند هستند که برای بلاک چین‌های دیگر به وجود آمده‌اند و به طور مستقیم OPENSWAP را پشتیبانی می‌کنند. آنها به دارندگان نقدینگی این فرصت را می‌دهند تا دارایی خود را بدون نگرانی و بدون توجه به اینکه در کدام شبکه بلاکچینی قرار دارد به کار بگیرند. از طرفی این پروژه دیگری این امکان را فرهم کرده تا هر پروژه دیگری کخ می‌خواهد از پروتکل‌ها و تکنولوژی‌هایش بهره ببرد.



🔘 توکنومیک :


توکن این پروژه با اسم OSWAP در صرافی‌های MXC و PANCAKESWAP برای خرید و فروش در دسترس است. توتال سوپلای پروژه ۲۲۰ میلیون واحد است اما مکس سوپلای آن یک میلیارد واحد می‌باشد و از این تعداد در حال حاضر دو درصد یعنی حدود ۲۱ میلیون واحد آزاد شده و مارکت کپ پروژه تنها ۳۱۵ هزار دلار است.


این توکن حکومتی به عنوان کارمزد و مشوق و غیره استفاده می‌شود.


نحوه تقسیم بندی :


🔰 ۱. تیم : ۱۳ درصد.



🔰 ۲. مشاوران : ۲ درصد.



🔰 ۳. سرمایه گذاران : ۳.۵ درصد.



🔰 ۴. توسعه‌دهندگان : ۸ درصد.



🔰 ۵. ذخیره : ۹ درصد.



🔰 ۶. قفل شده : ۲ درصد.



🔰 ۷. عرضه اولیه : ۱.۵ درصد.



🔰 ۸. جامعه : ۶۰ درصد.



🔘نکته بسیار مهم :


متاسفانه هیچ گونه اطلاعاتی پیرامون تیم سازنده این پروژه و سابقه کاری آنها به دست نیامد اما با توجه به شرکت‌های سرمایه‌گذاری که بر این پروژه پول هنگفتی را سرمایه‌گذاری کردند احتمال کلاهبرداری بودن پروژه کاهش می‌یابد.



🔘نام شرکت‌های سرمایه‌گذار بر روی این پروژه در عکس بالا آمده است.




🔘 | توییتر | وبسایت | مدیوم | ریدیت




@ARZINEX

انتهای خبر

0
0