رمزارز نیوز
1401/05/20
12:00
ادغام اتریوم نهایی شد!

پس از شبکه‌های آزمایشی Ropsten و Sepolia، این بار نوبت Goerli بود تا به عنوان آخرین شبکه آزمایشی باقی‌مانده،… مطالعه مطلب ...

پس از شبکه‌های آزمایشی Ropsten و Sepolia، این بار نوبت Goerli بود تا به عنوان آخرین شبکه آزمایشی باقی‌مانده، به‌روزرسانی ادغام (Merge) را تجربه کند. طبق گزارش‌ها، از ساعت ۱:۴۵ بامداد ۱۱ آگوست، شبکه آزمایشی Goerli رسما به یک شبکه بلاکچینی اثبات سهام (PoS) تبدیل شده است.


به گفته توسعه‌دهندگان، اجرای موفقیت‌آمیز ادغام در شبکه Goerli، نشان می‌دهد که هیچ تاخیر دیگری در تاریخ اجرای ادغام در شبکه اصلی اتریوم که برای ۱۹ سپتامبر برنامه‌ریزی شده، وجود نخواهد داشت.


به‌روزرسانی ادغام که به عنوان یکی از مهم‌ترین ارتقاها در تاریخ بلاکچین تلقی می‌شود، به طور قابل‌توجهی مصرف انرژی اتریوم را کاهش داده و در عین حال، این شبکه را یک قدم به اهداف بلندمدت خود، یعنی افزایش مقیاس‌پذیری، امنیت و پایداری، نزدیک‌تر خواهد کرد.


بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در وبسایت اتریوم، پس از تکمیل ادغام، نقطه عطف مهم بعدی «شاردینگ- sharding» خواهد بود. شاردینگ اساسا شامل گسترش پایگاه داده اتریوم در زنجیره‌های شاردشده است که می‌تواند با برداشتن فشار از روی شبکه اصلی، ظرفیت شبکه را بیشتر کند.


همزمان با نزدیک شدن به تاریخ ادغام، قیمت رمزارز ETH نیز رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده است. در زمان انتشار این خبر، اتریوم در محدوده ۱،۸۹۵ دلار معامله می‌شود که بیش از ۱۳ درصد در ۲۴ ساعت گذشته و بیش از ۱۶ درصد در هفت روز گذشته رشد دارد. افزایش قیمت این رمزارز در ۳۰ روز گذشته نیز بیش از ۷۳ درصد گزارش شده است.


انتهای خبر

0
0