ارزینکس
1400/03/25
23:33
💢 چگونه کیف پول کاغذی برای بیت‌کوین خود بسازیم 🔘 هنگامی که سرمایه خود را صرف خرید بیت‌کوین یا ارزهای رمزنگاری شده دیگر کرده‌اید، حفظ امنیت و نگهد...

💢 چگونه کیف پول کاغذی برای بیت‌کوین خود بسازیم




🔘 هنگامی که سرمایه خود را صرف خرید بیت‌کوین یا ارزهای رمزنگاری شده دیگر کرده‌اید، حفظ امنیت و نگهداری مطمئن آن‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌های ذهنی شما خواهد بود. برای حفظ این امنیت راه‌های مختلفی وجود دارد که نگهداری یک تکه کاغذ، معروف به "کیف پول کاغذی بیت‌کوین" یکی از رایج‌ترین و امن‌ترین راه‌ها به شمار می‌رود.



🔘 کیف پول کاغذی بیت‌کوین، در واقع یک نسخه "کاغذی" از کلید عمومی و کلید خصوصی شما برای بیت‌کوین است و برای نگهداری طولانی‌مدت این ارز به کار می‌رود. همانطور که می‌دانید کلید خصوصی شما درواقع راه ورود به سرمایه شماست و اگر فردی بتواند به این کلید دسترسی داشته باشد می‌تواند تمامی سرمایه شما را به سرقت ببرد. کیف پول‌های کاغذی به دلیل آفلاین بودن از امنیت بالایی برخوردارند؛ همچنین چون کلید خصوصی شما به صورت دیجیتالی در جایی ذخیره نمی‌شود، در نتیجه در معرض هک شدن قرار نخواهد گرفت. ساختن کیف پول کاغذی نسبتا آسان است اما باید مراحل آن را به دقت انجام دهید. پس از چاپ کیفپول روی کاغذ در اغلب موارد برروی نسخه چاپی یک کد QR نیز وجود دارد که می‌توانید در وب‌سایت‌های پذیرنده بیت‌کوین با اسکن کد QR خرید و فروش انجام دهید.



‼️‼️ نکته بسیار مهم : می‌توان گفت تنها عیب این نوع کیف پول در جنس کاغذ است. کاغذ ماده‌ای است که با گذشت زمان ماندگاری ان کاهش می‌باید و ممکن است خیلی سریع در اثر رطوبت یا پارگی از بین برود. اگر کیف پول کاغذی شما به هر دلیلی از بین رفت، دیگر به حساب خود دسترسی نخواهید داشت. بنابراین باید کیف پول خود را با لایه‌های محافظت کننده (مانند پرس) نیز بپوشانید تا در معرض خطر قرار نگیرد.



🔘 مراحل ساختن کیف پول کاغذی به ترتیب زیر است:



۱- اگر کیف پول بیت‌کوین مد نظر شماست به وبسایت BitAddress.org و اگر کیف پول لایتکوین می‌خواهید به آدرس LiteAddress.org بروید.


۲- در وبسایت BitAddress باید موس خود را به شکل تصادفی در صفحه‌ای که از شما خواسته می‌شود تکان دهید تا کاراکترهای تصادفی بوجود بیاید. یا می‌توانید خودتان با کیبورد کاراکترهای تصادفی تایپ کنید. تا زمانی که این مرحله به ۱۰۰٪ برسد و کامل شود.


۳- در این مرحله کلید عمومی و کلید خصوصی شما همراه با کد QR نمایش داده می‌شود. لازم به اسکن این صفحه نیست.


۴- در مرحله بعد بر روی عبارت Paper Wallet کلیک کنید.


۵- اگر مایل هستید کیف پول شما طرح گرافیکی نداشته باشد و ساده باشد عبارت Hide Art را علامت بزنید.


دکمه Generate را کلیک کنید تا کیف پول کاغذی شما اجرا شود.


۶-از کیف پول خود پرینت بگیرید. توجه کنید که در این مرحله از پرینتری استفاده کنید که متصل به شبکه‌ای نباشد.



✅ اکنون می‌توانید آدرس بیت‌کوین خود را ذخیره کنید یا کد QR را اسکن کرده و برای دریافت بیت‌کوین از صرافی‌های یا افراد استفاده کنید.



✅ پس از انتقال بیت‌کوین‌هایتان به کیف پول کاغذی، برای استفاده از آن یا تبدیل به تتر می‌توانید از نرم‌افزارهای معتبر کیف پول، مثل کیف پول تلفن همراه Mycelium، کلید خصوصی را وارد کرده یا کد QR آن را اسکن کنید، تا بیت کوین را به آدرس دیگری انتقال دهید.



🔅 برای آموزش دقیق‌تر و اضافه کردن امکانات بیشتر به کیف پول خود به وبسایت Bitcoinpaperwallet.com مراجعه نمایید.

انتهای خبر

0
0