تحلیل کاربردی هلالات
1400/05/13
15:44
#صنایع #دارو #بهار_1400 در میان 27 نماد دارویی مورد بررسی، درآمد بهار سال گذشته 3.58همت بوده و در بهار سال جاری به 5.5همت رسیده که رشد 58درصد به ط...

#صنایع #دارو #بهار_۱۴۰۰



در میان ۲۷ نماد دارویی مورد بررسی، درآمد بهار سال گذشته ۳.۵۸همت بوده و در بهار سال جاری به ۵.۵همت رسیده که رشد ۵۸درصد به طور اسمی نشان می دهد.



در این میان شرکت هایی هستند که به واسطه دریافت افزایش نرخ و آزاد شدن نرخ محصولات رشد بیشتری در نرخ فروش داشته اند به طور مثال #درازک ۴۹درصد ، #دابور ۵۱درصد، #دلر ۳۵درصد، #کاسپین ۹درصد رشد درآمد داشته اند که یکی از علل اصلی آن سبد محصولات این شرکت ها است که بخش مهمی ازان همچنان مشمول ارز ترجیحی است ازین زاویه #دسانکو ۱۴۱درصد رشد درآمد داشته و یا #دکپسول رشد ۱۴۸درصد داشته که یکی از علل این میزان رشد، آزاد شدن نرخ بخش مهمی از محصولات این شرکت ها است.



همانطور که پیشتر اشاره شده، داروهای OTC که بدون نسخه از داروخانه دریافت می کنید به همراه مکمل ها به طور کامل آزادسازی شده و اقلام بسته بندی و بخشی از مواد جانبی در تولید دارو نیز آزاد شده است. ماده موثره همچنان ارز ترجیحی دریافت می کند.



در بهار ۲۱درصد درآمد تحلیلی ما محقق شده است. برآوردهای تحلیلی ما با فرض عدم تغییر نرخ فروش است و به بیانی فرض می شود که دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف نمی گردد.



در بهار #دکپسول #دفرا پوشش های بسیار خوبی به لحاظ درآمد داشتند که یکی از علل آن دریافت افزایش نرخ است اما #دلر #دتماد #دابور #دارو #دالبر #درازک بدون دریافت (یا با دریافت جزئی) افزایش نرخ توانستند تحقق بالایی از بودجه انتظاری ما را پوشش دهند.



#درازک #دابور #دفرا #دتماد #دلر #دسبحان #ددام پوشش بسیار بالایی از EPS Fw انتظاری ما را در بهار داشتند در حالی که P.e fw مناسبی هم دارند.



چهار نمادی که پوشش مناسبی نداشتند اما p.e fw آن ها جذاب است، #دفارا #دپارس #کاسپین #دقاضی که هر کدام به دلیلی طی بهار گزارش ضعیفی دادند به طور مثال #دقاضی به دلیل GMP عدم فعالیت داشت و طبعا با برگشت به ظرفیت عادی، با یک فصل تاخیر به p.e fw ما می رسد.

انتهای خبر

0
0