بورسینه
1400/04/13
17:44
🔹روز جاری در مجموع حدود چهار هزار و ۹۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد #برکت، #شپنا، #فتوسا، #شستا و #نوری به ترتیب در رتبه اول تا پن...

🔹روز جاری در مجموع حدود چهار هزار و ۹۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد #برکت، #شپنا، #فتوسا، #شستا و #نوری به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.



🔹در دومین روز هفته معادل ۲۴۰میلیارد تومان سهام گروه دارویی برکت دست به دست شد، پالایش نفت اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۱۶۵میلیارد تومان دوم شد و سهام تولید و توسعه سرب روی ایرانیان نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.



🔹سهام کارخانجات کابلسازی ‌ایران (#بایکا) و صنایع تجهیزات نفت (#فنفت) به ترتیب با افت ۲۹.۵درصدی و ۲۴.۹درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.



🔹بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «محصولات شیمیایی» تعلق داشت به طوری که ۶۹۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فلزات اساسی» با معاملات ۵۶۰میلیارد تومانی دوم شد و «خودرو و ساخت قطعات» در جایگاه سوم قرار گرفت.



🔹امروز ۱۹درصد از کل سهام #فتوسا معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۲۵.۳درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۶سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۴۰نماد نخست اختصاص داشت.


#بورسینه

انتهای خبر

0
0