کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/03/17
13:16
✅رشد هزار واحدی شاخص بورس طی معاملات روز جاری 📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با افزایش ...

✅رشد هزار واحدی شاخص بورس طی معاملات روز جاری



📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با افزایش ۱۰۷۳ واحدی در رقم یک میلیون و ۵۱۵هزار واحد متوقف شد.


🔷️از سویی شاخص کل با معیار هم وزن با ۹۴۱واحد کاهش به رقم ۴۱۹هزار و ۶۴واحد رسید. معامله گران در این بازار ۳۸۸هزار معامله به ارزش ۳۵هزار و ۱۷۳میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️گفتنی است که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران، پتروشیمی پردیس و معدنی و صنعتی گلگهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس ایجاد کردند.


🔷️شاخص کل فرابورس نیز طی معاملات روز جاری با کاهش ۱۵واحدی در رقم ۲۰هزار و ۸۳۸ واحد متوقف شد. فعالان در این بازار ۳۸۷هزار معامله به ارزش ۴۳هزار و ۶۱۳میلیارد ریال صورت انجام دادند.


🔷️لازم به ذکر است که پلیمر آریاساسول، بهمن دیزل، تجلی توسعه معادل و فلزات و توسعه سامانه نرم‌افزاری نگین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل داروسازی دانا، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و بیمه اتکایی ایرانیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس ایجاد کردند.

انتهای خبر

0
0