اقتصاد نیوز
1401/06/05
14:35
🔴 ۷۸ میلیارد دلار در ۸ دقیقه دود شد در طول هشت دقیقه سخنرانی جروم پاول رییس فدرال رزرو، جرقه ای در بازار زده شد که ۷۸ میلیارد دلار از سرمایه ثروتم...

🔴 ۷۸ میلیارد دلار در ۸ دقیقه دود شد



در طول هشت دقیقه سخنرانی جروم پاول رییس فدرال رزرو، جرقه ای در بازار زده شد که ۷۸ میلیارد دلار از سرمایه ثروتمندترین افراد آمریکایی را دود کرد.



ایلان ماسک مشاهده کرد که ۵.۵ میلیارد دلار از دارایی‌هایش ناپدید شده، جف بزوس ۶.۸ میلیارد دلار را از دست داد و این افراد بیشترین کاهش را در جدول میلیاردرهای بلومبرگ به خود اختصاص دادند، ۲.۲ میلیارد دلار از دارایی بیل گیتس و ۲.۷ میلیارد دلار از دارایی بافت کاهش یافت و ثروت سرگئی برین به زیر ۱۰۰ میلیارد دلار رسید.



پاول در سخنرانی فدرال رزرو کانزاس سیتی در جکسون هول وایومینگ از فرصت استفاده کرد تا تکرار کند که بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا به افزایش نرخ بهره ادامه می‌دهد و احتمالا برای مدتی آن را بالا نگه می‌دارد تا تورم را کاهش دهد. رالی قوی اخیر بازار سهام این انتظار را تقویت کرده بود که سیاست گذار به زودی از سیاست تهاجمی انقباضی خودش برمی‌گردد، لحن پاول، مطابق پیش بینی‌ها نبود و به همین دلیل بازارها دچار شوک کاهشی شدند.



ادامه خبر را در سایت اکوایران بخوانید



@EghtesadNews_com



انتهای خبر

0
0