بورس پرس
1399/12/08
00:00
بازدهی صفر تا منفی ۲۱ درصدی ۱۰ سهم جدید از روز عرضه اولیه

از میان ۲۷ شرکت جدیدی که درحالی طی سال جاری وارد بازار سهام شده اند بازدهی ۱۰ سهم از روز عرضه اولیه بین صفر تا منفی ۲۱ درصد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بورس تهران با اتمام یازدهمین ماه سال، ۲۲۳ روز کاری را سپری کرد و طی آن افزون بر ۲.۱ هزار میلیارد سهم به ارزش بالغ بر ۲.۵ هزار هزار میلیارد تومان توسط شرکت های کارگزاری دست به دست شد.


این آمار درحالی است که شاخص کل از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه از کانال ۵۱۲ هزار و ۹۰۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحدی رسید و هرچند از اواسط مرداد ماه روند اصلاحی و پرنوسان نماگر بازار تاکنون ادامه دار بوده اما با این شرایط هم شاخص بورس در این مدت با رشد ۱۴۱.۴ درصدی روبرو شده است.


هرچند وزیر اقتصاد پیش تر به بهتر شدن شرایط بورس و انجام عرضه اولیه سهام ۱۰۰ شرکت وعده داده بود که طی سال جاری و درحالی که کمتر از یک ماه به پایان سال باقی مانده، فقط سهام ۲۷ شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، شستا، پگاه گیلان، لاستیک یزد، پلیمر آریاساسول، سرمایه گذاری پویا، سرمایه گذاری سیمان تامین، لیزینگ پارسیان، رایان هم افزا، تولید نیروی برق آبادان، توسعه مسیر برق گیلان، زرماکارون، پتروشیمی ارومیه، تامین سرمایه امین، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، بهساز کاشانه تهران، تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک، برق و انرژی پیوند گستر پارس، کیا الکترود شرق، توسعه و عمران امید، سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات، چوب خزر کاسپین، مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن، پتروشیمی بوعلی سینا، سپیدار سیستم آسیا، زغال سنگ پرورده طبس و فراوری معدنی اپال کانی پارس در بورس و فرابورس عرضه اولیه شده اند.


در این میان، بررسی چند عرضه اولیه نشان می دهد شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین که از ۱۱ تیر با کشف قیمت ۱۵۷۵ تومانی وارد بازار سهام شده تاکنون به قیمت پایانی ۱۵۰۰ تومانی و بازدهی منفی ۲ درصدی رسیده است.


همچنین شرکت های تولید نیروی برق آبادان، توسعه مسیر برق گیلان، تامین سرمایه امین، بهساز کاشانه تهران، برق و انرژی پیوند گستر پارس، توسعه و عمران امید، سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات، مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن و پتروشیمی بوعلی سینا با واگذاری سهام از یک و ۸ و ۱۵ و ۲۲ مرداد، ۱۲ و ۱۹ و ۳۱ شهریور، ۱۹ آذر تاکنون، بازدهی منفی ۸، ۱۵، صفر، ۲۱، ۸، صفر، ۱۵ و صفر درصدی کسب کرده اند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0