اقتصاد آنلاین
1400/06/17
01:45
نرخ پروازهای اربعین هنوز مصوب نشد‌ه است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هنوز هیچ نرخی برای بلیت پر‌وازهای اربعین تعیین نشده است و اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها فقط گمانه‌زنی است.

به گزارش اقتصادآنلاین ، محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ، بعدازظهر سه شنبه در صفحه شخصی خود نوشت که باوجود پیگیری‌های صورت گرفته، هنوز نرخ مصوب بلیت پروازهای اربعین به کشور مشخص نشده است.


به گفته ذیبخش، اخبار منتشر شده در بعضی رسانه‌ها گمانه‌زنی بوده و موثق نیست؛ امیدواریم با همراهی شرکت‌های هواپیمایی رضایت حداکثری زائران کربلای معلی حاصل شود.


حسن ذیبخش

پروازهای اربعین از ۲۸ شهریور در قالب ۴۰۰ پرواز انجام می‌شود و اعزام زوار از فرودگاه‌‌های ۶ استان خواهد بود.


به گفته حسن خوشخو، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی‌برنامه‌ریزی کرده‌ایم که برای جابه‌جایی این ۳۰ هزار نفر زوار، ۴۰۰ سورتی پرواز در قالب ۲۰۰ پرواز رفت و ۲۰۰ پرواز برگشت انجام شود؛ فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز را برای پروازهای اربعین درنظر گرفته‌ایم، البته بنا را بر این گذاشتیم که اگر تعداد زوار با هماهنگی دو طرف افزایش یابد، فرودگاه‌های دیگر را فعال کنیم.


وی گفت که پروازهای اربعین امسال از ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ شروع می‌شود و تا ۱۰ مهر ادامه دارد، البته هنوز مشخص نشده است که این ۳۰ هزار زائر از کدام استان‌ها انتخاب می‌شوند و یا رویه انتخاب برای اعزام زوار چگونه خواهد بود که در این باره باید نهادهای متولی تصمیم‌گیری کنند.


انتهای خبر

0
0