بورس۲۴
1401/06/29
19:11
پیش بینی وضعیت بورس فردا ؛ روز خرید سهم است؟

حال تمامی موارد از ادامه وضعیت رکودی و کم رمق فعلی در روز آتی حکایت دارد. اما تکنیکالیست ها امیدوارند که در روز آتی با نزدیکی به محدوده حمایتی ۱.۳۶۰ میلیون واحدی، سمت تقاضا به مرور در بازار فعال تر شود...

پیش بینی وضعیت بورس فردا ؛ روز خرید سهم است؟

بورس۲۴ : مطابق انتظار امروز نیز تغییر خاصی در روند معاملات بازار سرمایه اتفاق نیفتاد.


با وجود آن که در ابتدا بازار نسبتا متعادلی را شاهد بودیم، اما باز هم فروشندگان کنترل معاملات را در کلیت بازار به دست گرفته و تعداد نمادهای منفی افزایش یافت.


بدین ترتیب با افت ۰.۴۹ درصدی شاخص کل و با کاهش ۰.۵۸ درصدی شاخص هم وزن، یک روز سرخ دیگر در پرونده بورس تهران به ثبت رسید و در شرایطی که ارزش معاملات خرد به حدود ۲۴۰۰ میلیارد رسید، روند خروج نقدینگی از سوی حقیقی ها ادامه یافت تا همچنان شاهد تداوم رکود در بازار سرمایه باشیم.


بحران خروج نقدینگی همچنان ادامه دارد. خریداران ترجیح می دهند اندک نقدینگی موجود را به نمادهای کوچک و نمادهایی که اصلاح زیادی کرده اند وارد کنند. در سمت دیگر تحرک قابل توجه ای از سمت حقوقی های نمادهای بزرگ مشاهده نمی شود. بدین ترتیب در شرایطی که نگرانی های سرمایه گذاران چه در مباحث کلان و چه در بحث های مختص به هر صنعت انگیزه ای برای ورود نقدینگی به بازار ارزان فعلی که بسیاری از نمادها در آن ارزنده نیز هستند نگذاشته، سهامداران شاهد افت ارزش پورتفوی خود هستند. هرچند نمادهای کوچکی هستند که در طی همین نیمه نخست سال، سودهای خوبی را نصیب سهامدارانشان کرده اند.


به هر ترتیب شنیده ها حاکی از آن است که نمایندگان ایران، آمریکا و اروپا در مذاکرات هسته‌ای، در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل، در نیویورک حضور یافته اند و همین مساله موجب افزایش گمانه زنی ها از احتمال ادامه گفت و گوها در حاشیه این جلسه شده است. طبیعتا این مساله توجه سرمایه گذاران را به سمت اخبار اعلامی از نیویورک در روزهای آتی جلب کرده و بر روند عرضه و تقاضا می تواند تاثیرگذار باشد.


از سویی فردا ۲۱ سپتامبر است و عصر روز آتی نشست بعدی فدرال رزرو به منظور تصمیم گیری در خصوص میزان افزایش نرخ بهره برگزار خواهد شد.این مساله می تواند به تداوم معاملات کم رمق و نبود خریداران جدی در نمادهای کامودیتی محور بورس تهران دامن بزند.


حال تمامی موارد از ادامه وضعیت رکودی و کم رمق فعلی در روز آتی حکایت دارد. اما تکنیکالیست ها امیدوارند که در روز آتی با نزدیکی به محدوده حمایتی ۱.۳۶۰ میلیون واحدی، سمت تقاضا به مرور در بازار فعال تر شود.


مشاهده گزارش کامل چشم انداز بورس فردا

انتهای خبر

0
0