رمزارز نیوز
1401/01/29
15:38
پنج رمزارز پر پتانسیل هفته اول اردیبهشت

در نمودارهای تکنیکال بیت کوین، ریپل، چین لینک، بیت کوین کش و فایل کوین نشانه‌های رسیدن قیمت به یک کنج دیده… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


بیت کوین (BTC) ریپل (XRP) چین لینک (LINK) بیت کوین کش (BCH) فایل کوین (FIL) در نمودارهای تکنیکال بیت کوین، ریپل، چین لینک، بیت کوین کش و فایل کوین نشانه‌های رسیدن قیمت به یک کنج دیده می‌شود که ممکن است به تغییرات شدید قیمتی منجر شود، ولی معامله‌گران از جهت حرکت قیمت مطمئن نیستند.


در این قسمت به بررسی و تحلیل نمودار این ارزها می پردازیم.


بیت کوین (BTC)

به گزارش سایت کوین تلگراف، اگر قیمت بیت کوین مقاومت ۴۱۰۰۰ دلار را بشکند می‌تواند به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۴۲۰۸۵ دلار برسد، می‌تواند روند صعودی خود را تا مقاومت میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه یعنی ۴۸۱۳۶ دلار ادامه دهد.


اما میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و آراس‌آی نشان دهنده قدرت فروشندگان است که اگر قیمت به زیر ۳۹۲۰۰ دلار برسد، روند نزولی شده و می‌تواند تا خط حمایت کانال برسد و در صورت شکستن حمایت نیز قیمت تا ۳۲۹۱۷ دلار برسد.

Btc-xrp-link-bch-fil-week-price

در نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه چسبیده است که نشان تمایل بازگشت قیمتی به سطوح بالاتر است. اگر قیمت از مقاومت ۴۱۵۶۱دلار عبور کند، می‌تواند خود را تا میانگین ساده ۲۰۰ روزه برساند. اما اگر قیمت از این سطح پایین‌تر آمده و زیر ۳۹۲۰۰ دلار تثبیت شود، روند صعودی در کوتاه مدت منتفی و قیمت می‌تواند تا سط حمایت قوی ۳۷۰۰۰ دلار کاهش یابد.

Btc-xrp-link-bch-fil-week-price

ریپل (XRP)

ریپل در نمودار روزانه از حمایت قوی ۰.۶۹ دلار بازگشت رو به بالا داشته است. ۱۵ آوریل خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۰.۷۸ دلار رساندند اما این حرکت صعودی نتوانست روند خود را حفظ کند، ولی همچنان در تلاش‌اند تا قیمت را بالاتر از ۰.۷۷ دلار حفظ کنند.


میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و آراس‌آی نزدیک به میانه کانال هستند که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است و اگر قیمت به بالا ۰.۸۰ دلار برسد این تعادل به نفع خریداران بهم خواهد خورد. درصورت شکست مقاومت ۰.۸۰ دلار روند صعودی می‌تواند تا ۰.۸۸ دلار پیش رود و مقاومت بعدی ۰.۹۱ دلار خواهد بود. در صورتی که قیمت کاهشی باشد و کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بماند، نشان‌دهنده قدرت بیشتر فروشندگان است و قیمت تا حمایت قوی ۰.۶۹ دلار کاهش خواهد داشت.

Btc-xrp-link-bch-fil-week-price

نمودار ۴ ساعته ریپل نشان از قدرت بسیار زیاد مقاومت میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه است ولی قیمت هنوز به پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نرسیده و نشانه قدرت بیشتر خریداران می‌باشد. اگر قیمت به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسد، روند صعودی تشدید خواهد شد و قیمت ریپل تا ۰.۸۵ افزایش می‌یابد که این ناحیه مقاومتی در مقابل روند صعودی است.


از دید نزولی اما اگر کندل قیمتی ریپل زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بسته شود، قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه کاهش خواهد داشت.

Btc-xrp-link-bch-fil-week-price

چین لینک (LINK)

چین‌لینک بعد از شکست خط روند نزولی خود در ۳۰ مارس نتوانست سطوح حمایتی خود را حفظ کند و از ۱۸ دلار تا ۱۳.۵ دلار کاهش داشت ولی نکته مثبتی که وجود دارد، تشکیل یک کف قیمتی بالاتر در این محدوده است.


اولین نشانه روند صعودی بسته شدن کندل روزانه بالاتر ۱۵ دلار خواهد بود و حرکت بعدی می‌تواند رسیدن به قیمت ۱۶ دلار باشد و بعد از آن ناحیه مقاومتی ۱۸ دلار را هدف قرار دهد و در صورت شکستن این ناحیه تا ۲۱ دلار توان رشد خواهد داشت.


در مقابل آن اگر قیمت به پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، ممکن است تا ناحیه حمایتی ۱۲.۵ دلار کاهش یابد که شکستن و تثبیت زیر این ناحیه به منزله شروع رند نزولی خواهد بود.

Btc-xrp-link-bch-fil-week-price

در نمودار ۴ ساعته میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه درحال تشکیل یک تقاطع صعودی هستند و نشان‌دهنده قدرت یافتن خریداران است که اگر بتوانند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کنند، شاهد روند صعودی تا ۱۶ دلار خواهیم بود اما در صورت کاهش قیمت به پایین‌تر از آن قیمت می‌تواند تا ۱۳.۵ دلار کاهش یابد.

Btc-xrp-link-bch-fil-week-price

بیت کوین کش (BCH)

بعد از اینکه قیمت بیت کوین کش در ۱۳ آورین به شدت افزایش یافت و از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود یعنی ۳۳۹ دلار عبور کرد، فروشندگان تلاش کردند که قیمت را به پایین‌ترین حد خود برسانند، ولی قادر به کاهش آن تا زیر میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه یعنی ۳۲۹ دلار نشدند.


در نمودار روزانه میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال افزایش و شاخص آراس‌آی بالای ۵۳ است که نشان از قدرت بیشتر خریداران است و اگر قیمت بالاتر از ۳۵۴ دلار رود، احتمال شکل گیری روند صعودی تا مقاومت ۳۹۵ دلار تقویت می‌شود. اما اگر قیمت به پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسد، می‌تواند تا حمایت قوی ۲۵۹ دلار کاهش یابد.

Btc-xrp-link-bch-fil-week-price

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص آراس‌آی در منطقه مثبت هستند و اگر قیمت به بالای ۳۵۴ دلار برسد می‌توان انتظار قیمت‌های ۳۸۰ دلار و سپس ۳۹۵ دلار را داشت.

Btc-xrp-link-bch-fil-week-price

فایل کوین (FIL)

قیمت فایل کوین در حال رنج زدن بین محدوده ۱۶.۵ تا ۲۷ دلار و تشکیل محدوده پایه‌ای قوی است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و آراس‌آی هر سه نزدیک به میانه کانال هستند که نشان‌دهنده تعادل عرضه و تقاضا می‌باشد.


در این حالت اگر قیمت بالاتر از ۲۱ حفظ شود، احتمال صعود قیمت تا مقاومت ۲۷ دلار افزایش می‌یابد و در صورت شکست این مقاومت، روند صعودی شروع خواهد شد.


اما اگر قیمت به زیر ۲۰ دلار برسد، می‌تواند تا حمایت قوی ۱۶.۵ دلار کاهش پیدا کند.

Btc-xrp-link-bch-fil-week-price

بررسی نمودار ۴ ساعته فایل کوین نشان می‌دهد در قیمت ۲۲ دلار فروشندگان بسیاری وجود دارند اما قیمت پایینتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه نرفته که نشانه قدرت خریداران در این ناحیه است. اما در صورت از دست رفتن این میانگین، احتمال روند نزولی کوتاه مدت بیشتر خواهد شد.

Btc-xrp-link-bch-fil-week-price
انتهای خبر

0
0