همفکران
1400/07/18
08:51
تغییر سهام سهامداران عمده/ حمایت حقوقی ها از بانکی ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در گروه بانکی‌ها، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۶۵ میلیون از سهام بانک پارسیان را خریداری کرد، شرکت سامان ساخت آریان یک‌میلیون از سهام بانک پاسارگاد را خریداری کرد و شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا ۲ میلیون از سهام این بانک را بفروش رساند، صندوق بازار گردانی تجارت ۳۰ میلیون از سهام بانک تجارت را و صندوق بازار گردانی گروه دی ۳۰ میلیون از سهام بانک دی را خریداری کردند همچنین بانک‌های سامان، شهر، سینا و گردشگری نیز خریدار داشتند.


در دارویی‌ها صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا بیش از یک‌میلیون از سهام گروه دارویی برکت را خریداری کرد.


در فولادی‌ها، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان بیش از ۳ میلیون و شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس بیش از یک‌میلیون از سهام پارس فولاد سبزوار را خریداری کردند این دو شرکت روز گذشته نیز خریدار پارس فولاد سبزوار بودند، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل گهر بیش از ۷ میلیون و صندوق سرمایه‌گذاری امید ایرانیان ۸ ‌میلیون از سهام مجتمع جهان فولاد سیرجان را خریداری کردند.


موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران یک‌میلیون و موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر ۲۵ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را خریداری کردند.


در پتروشیمی‌ها صندوق سرمایه‌گذاری خلیج‌فارس ۳ میلیون از سهام پتروشیمی تندگویان و بیش از ۲ میلیون از سهام گروه پتروشیمی ایرانیان را خریداری کرد.


در خودرویی‌ها نیز صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۴ میلیون از سهام قطعات اتومبیل ایران را خریداری کرد، شخص حقیقی ۱۸ میلیون از سهام ماشین‌سازی اراک و همچنین صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان ۲ میلیون از سهام ایران‌خودرو دیزل را خریداری کردند.




انتهای خبر

0
0