اقتصاد آنلاین
1400/05/10
12:56
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس(۱۰مرداد) / صنایع هدف حقیقی ها تغییر کرد!

افراد حقوقی در بورس امروز۴۵میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه استخراج کانه‌های فلزی و همچنین سهام کدماح بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۴۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۱۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۳درصد یعنی چهار هزار و ۹۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.


بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «استخراج کانه‌های فلزی»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» و «اطلاعات و ارتباطات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فرآورده‌های نفتی»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.


سه نماد «کدماح»، «حتاید» و «شاراک» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «فملی»، «وتجارت» و «ومعادن» معطوف بود.


مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری حق تقدم معدنی دماوند حدود ۹۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی ملی صنایع مس ایران با برتری حدود ۳۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۷۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۵۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی10.05.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع 10.05.1400
انتهای خبر

0
0