مبین تحلیل
1401/03/30
08:24
#نبض_بازار ❇️ بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز گذشته شاخص کل بورس برای سومین روز نزول کرد. ❇️ دیروز نماد دی (بان...

#نبض_بازار



❇️ بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز گذشته شاخص کل بورس برای سومین روز نزول کرد.



❇️ دیروز نماد دی (بانک دی) با صف خرید ۴۷ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از دی، نمادهای خچرخش (شرکت چرخشگر) و ونوین (بانک اقتصاد نوین) بیشترین صف خرید را داشتند.



❇️ دیروز نیروهای نزولی بورس ضعیف شدند اما هنوز در بازار وجود دارند. در چهار روز کاری اخیر در مجموع بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده است.



❇️ در بازار آزاد یکشنبه قیمت دلار در تهران با بازار‌های مرزی کاهشی بود. در بین شهر‌های مهم هرات، کاهش بیشتری از سایر بازارها داشت، دلیل کاهش بیشتر دلار هرات به گفته معامله‌گران افت معاملات بود.



❇️ در حالی که در بازار نرخ توافقی حوالی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، صدا و سیما قیمت دلار را ۲۹ هزار تومان اعلام می‌کرد.



❇️ در بازار سکه، حباب به زیر دو میلیون آمد، کاهش حباب زیر سطح دو میلیون از منظر برخی معامله‌گران به منزله دور شدن یا نزدیک شدن به یک آستانه است.



❇️ سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از صدور مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت برای تلویزیون و ۱۰ درصدی برای یخچال، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی و ظرفشویی خبر داد و گفت که قیمت‌های جدید از اول تیر ماه اجرایی می‌شود.



❇️ رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران می‌گوید بیش از نیاز کشور تخم مرغ تولید می شود و همین امر باعث شده که با مازاد تولید مواجه شویم و مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ ۱۸ هزار تومان ضرر کنند.



❇️ سود تقسیمی گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) ۲۴ ساعت بعد از برگزاری مجمع با استفاده از اطلاعات سامانه سجام به حساب صاحبان سهام این شرکت واریز شد تا یک رکورد تازه در بازار سرمایه ثبت شود.



❇️ دبیر کل انجمن صنفی و کارفرمایی صنعت پتروشیمی از هدفگذاری عرضه ۱۴ میلیارد دلاری پتروشیمی ها در بازار ارز تا پایان سال جاری خبر داد.



❇️ فاطمی امین، وزیر صمت: اموال ایران خودرو و سایپا شروع به قیمت گذاری شده که در هفته های آینده این قیمت‌گذاری تمام می‌شود و بلافاصله واگذاری را آغاز خواهیم کرد.



❇️ مجید عشقی، رئیس سازمان بورس: براساس گزارشات اولیه، تغییر یک درصدی دامنه نوسان در بازار سرمایه نتیجه مثبت داشته است و افزایش دامنه نوسان مورد اجماع همه است.


➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0