رمزارز نیوز
1401/02/05
14:11
پنج رمزارز آماده صعود هفته اول اردیبهشت

بیت کوین (BTC) و آلت کوین‌ها در طول تعطیلات آخر هفته در منطقه قیمتی محدودی معامله شدند که نشان می‌دهد… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


۱. بیت کوین ۲. پولکادات ۳. مونرو ۴. ایپ کوین ۵. پنکیک سواپ بیت کوین (BTC) و آلت کوین‌ها در طول تعطیلات آخر هفته در منطقه قیمتی محدودی معامله شدند که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران هنوز در مورد حرکت جهت‌دار بعدی تصمیم نگرفته‌اند. به نظر می‌رسد معامله‌گران قبل از تصمیم‌گیری در مورد موقعیت‌های معاملاتی جدید، منتظر باز شدن وال استریت هستند؛ چون در چند روز گذشته، بیت کوین با شاخص S&P ۵۰۰ ارتباط تنگاتنگی داشته است.


به گزارش سایت کوین تلگراف، سقوط شدید بازارهای سهام ایالات متحده در ۲۲ آوریل نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای نسبت به موضع جنگ‌طلبانه بانک‌های مرکزی نگران هستند. به گزارش رویترز، فعالان بازار انتظار دارند که در سال ۲۰۲۲، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۲۵۰ واحد افزایش دهد.


در این میان، داده‌های Coinglass نیز نشان می‌دهند که فاندینگ ریت در صرافی‌های مشتقه در طول آخر هفته منفی بوده که نشان‌دهنده یک سوگیری نزولی است. عدم موفقیت در ادامه بهبود نیز، شاخص ترس و طمع کریپتو را به محدوده «ترس شدید» کشانده است.


در حال حاضر، گاوهای بیت کوین در تلاشند تا سطح ۴۰ هزار دلار را پس بگیرند و اگر این اتفاق بیفتد، پولکادات (DOT)، مونرو (XMR)، ایپ کوین (APE) و پنکیک سواپ (CAKE)، می‌توانند اولین آلت ‌کوین‌هایی باشند که از بهبود بیت کوین بهره‌مند می‌شوند. بیایید نمودارهای این ۵ ارز دیجیتال را که این هفته پتانسیل رشد دارند، با هم بررسی کنیم.


۱. بیت کوین

قیمت بیت کوین در ۲۲ آوریل به زیر حمایت روانی ۴۰ هزار دلار کاهش یافت. الگوهای کندلی روزانه داخلی (inside-day) در روزهای ۲۳ و ۲۴ آوریل هم، نشان‌دهنده عدم تصمیم‌گیری میان گاوها و خرس‌ها هستند.


top-5-cryptos-btc-dot-xmr-ape-cake

نمودار روزانه BTC/USDT. میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه (۴۱،۱۵۰ دلار) شیب رو به پایینی گرفته و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در منطقه منفی قرار دارد که به نفع فروشندگان است. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۳۹ هزار دلار بکشانند و حفظ کنند، جفت BTC/USDT ممکن است تا خط حمایت کانال صعودی سقوط کند. انتظار می‌رود که گاوها با قدرت از این سطح دفاع کنند.


اگر قیمت از این خط حمایت برگردد، نشان‌دهنده تقاضای قوی در سطوح پایین‌تر است. برای پایان یافتن اصلاح، گاوها باید قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه (۴۱،۹۹۳ دلار) بکشانند و حفظ کنند. در چنین شرایطی، این جفت ارز می‌تواند تا SMA ۲۰۰ روزه (۴۷،۸۲۸ دلار) صعود کند.


در مقابل، اگر قیمت به زیر کانال صعودی کاهش یابد، فروش می‌تواند بیشتر شده و این جفت ارز تا ۳۴،۳۲۲ دلار و حتی تا ۳۲،۹۱۷ دلار سقوط کند.


۲. پولکادات

پولکادات در چند روز گذشته نزدیک به مقاومت ۱۹ دلار معامله شده است. این نشان می‌دهد که خرس‌ها با موفقیت از این سطح دفاع کرده‌اند، اما یک نکته مثبت این‌که گاوها هنوز میدان را خالی نکرده‌اند.


top-5-cryptos-btc-dot-xmr-ape-cake

نمودار روزانه DOT/USDT. نزولی بودن شیب EMA ۲۰ روزه (۱۹ دلار) و قرار داشتن RSI در ناحیه منفی، نشان می‌دهد که خرس‌ها کمی برتری دارند. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۱۸ دلار برسد، احتمال افت این جفت تا حمایت قوی در ۱۶ دلار افزایش می‌یابد.


برعکس، اگر گاوها قیمت را به بالای SMA ۵۰ روزه (۱۹ دلار) برسانند، حرکت صعودی می‌تواند ادامه یابد و جفت DOT/USDT به مقاومت ۲۳ دلاری برسد. انتظار می‌رود که خرس‌ها از این سطح به شدت دفاع کنند.


۳. مونرو

قیمت مونرو در ۲۲ آوریل از ۲۹۰ دلار کاهش یافت که نشان می‌دهد گاوها در نزدیکی سطح روانی ۳۰۰ دلار با چالشی قوی روبرو هستند.


top-5-cryptos-btc-dot-xmr-ape-cake

نمودار روزانه XMR/USDT. جفت XMR/USDT اکنون می‌تواند ابتدا تا EMA ۲۰ روزه (۲۴۵ دلار) کاهش یابد که احتمالا به عنوان یک حمایت قوی عمل خواهد کرد. اگر قیمت با قدرت از این سطح بازگردد، نشان‌دهنده این است که گاوها در حال خرید در کف هستند. پس از آن، این جفت می‌تواند دوباره برای عبور از مقاومت ۳۰۰ دلار تلاش کند. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت ممکن است تا ۳۴۰ دلار افزایش یابد.


از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر EMA ۲۰ روزه کاهش یابد، فروش ممکن است تشدید شده و این جفت به SMA ۵۰ روزه (۲۱۵ دلار) سقوط کند.


۴. ایپ کوین

قیمت ایپ کوین در ۱۹ آوریل از الگوی مثلث متقارن خارج شد که نشان می‌دهد بلاتکلیفی بین گاوها و خرس‌ها، به نفع خریداران حل شده است.

top-5-cryptos-btc-dot-xmr-ape-cake

شیب صعودی EMA ۲۰ روزه (۱۳٫۶۷ دلار) و قرار داشتن RSI در منطقه مثبت، نشان می‌دهد که گاوها کنترل را در اختیار دارند. در حال حاضر، مقاومت جزئی در ۱۸٫۴۴ دلار وجود دارد. اگر قیمت از سطوح فعلی افزایش یابد، گاوها تلاش خواهند کرد جفت را به بالای ۱۸٫۴۴ دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، این جفت می‌تواند تا ۲۰ دلار و پس از آن، تا ۲۴ دلار صعود کند.


در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر EMA ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد.


۵. پنکیک سواپ

قیمت پنکیک سواپ اخیرا از خط روند نزولی برگشته که نشان می‌دهد گاوها این سطح را به حمایت تبدیل کرده‌اند. قیمت این رمزارز از EMA ۲۰ روزه عبور کرده و اکنون در تلاش است تا به SMA ۲۰۰ روزه (۱۱٫۵۲ دلار) برسد.


top-5-cryptos-btc-dot-xmr-ape-cake

نمودار روزانه CAKE/USDT. صعودی شدن شیب EMA ۲۰ روزه (۸٫۶۹ دلار) و SMA ۵۰ روزه (۷٫۷۱ دلار) و قرار داشتن RSI در محدوده مثبت، نشان می‌دهد که گاوها دست بالا را دارند. اگر خریداران قیمت را بالاتر از SMA ۲۰۰ روزه نگه دارند، جفت CAKE/USDT می‌تواند تا ۱۳٫۵ دلار و پس از آن، تا ۱۵ دلار صعود کند.


در مقابل، اگر قیمت از SMA ۲۰۰ روزه کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و به فروش در رالی ادامه می‌دهند. در چنین شرایطی، این جفت ممکن است به EMA ۲۰ روزه سقوط کند.


انتهای خبر

0
0