بورس۲۴
1400/11/01
19:34
بورس تهران در نوبت توانبخشی!

با انتشار صورت‌های مالی شرکت‌هایی همچون آریا ساسول با رشد سود طی نه ماهه، پیش‌بینی‌ها از رشد نرخ کامودیتی‌ها، بازگشت دلار به مدار مثبت خود در اواخر هفته و با توجه به روند عرضه و تقاضا در ساعات پایانی معاملات چهارشنبه و اتمام معاملات نمادهایی همچون خودرو و وبملت در بازه‌های مثبت و در صورت تداوم حمایت حقوقی‌ها می‌توان به بازگشت تحرکات قابل قبول‌تر از سمت تقاضا دست کم در بخشی از صنایع خوشبین بود...

بورس تهران در نوبت توانبخشی!

بورس۲۴ : روز چهارشنبه معاملات در عموم نمادهای بازار با افت قیمت‌ها آغاز شد ، اما در ادامه با بازگشت اقبال به نمادهای پالایشی در پی انتشار گزارشات ایده آل از برخی نمادهای آن و با حمایت سرمایه‌گذاران حقوقی از نمادهای شاخص خودرویی و بانکی و همچنین با بازگشت دلار به مدار صعود و انتشار صورت‌های مالی برخی شرکت‌های گروه شیمیایی با رشد سود طی سه ماهه سوم سال، شاخص کل به مدار صعود بازگشت.


با وجود پایان مثبت نماگر اصلی، شاخص کل در این هفته با افت ۴.۱ درصدی روبرو شد و روزهای خوشی را تجربه نکرد. در بررسی شاخص‌های عملکردی بازار، تداوم خروج نقدینگی حقیقی و ارزش پایین معاملات خرد همچنان چالش اصلی بورس است.


اکنون با در نظر گرفتن تاثیرات مثبت اخباری چون حذف نرخ ارز ترجیحی در برخی صنایع و با توجه به انتشار برخی اخبار در خصوص اظهارات مسئولین در خصوص حمایت از بازار سرمایه و اجرای مصوبه ده بندی ستاد اقتصادی دولت و اقداماتی چون واریز از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار امیدها نسبت به بهبود آهسته شرایط بیشتر شده است. هرچند باید دید این اظهارات چه زمانی به عمل تبدیل شده و تاثیرات خود را در روند معاملات خواهند گذاشت.


با این توصیفات و با انتشار صورت‌های مالی شرکت‌هایی همچون آریا ساسول با رشد سود طی نه ماهه، پیش‌بینی‌ها از رشد نرخ کامودیتی‌ها، بازگشت دلار به مدار مثبت خود در اواخر هفته و با توجه به روند عرضه و تقاضا در ساعات پایانی معاملات چهارشنبه و اتمام معاملات نمادهایی همچون خودرو و وبملت در بازه‌های مثبت و در صورت تداوم حمایت حقوقی‌ها می‌توان به بازگشت تحرکات قابل قبول‌تر از سمت تقاضا دست کم در بخشی از صنایع خوشبین بود و آغازی متعادل و مساعدتر را در هفته جدید برای بازار انتظار داشت.


هرچند انتظار تحرکات قوی منطقی نبوده و احتمالا معاملات همچنان کم حجم دنبال شود.


گزارش های چشم انداز بورس فردا را اینجا دنبال کنید...

انتهای خبر

0
0