کانال عرضه‌ی اولیه
1400/06/30
09:13
سه‌شنبه ۳۰ شهریور؛ آنچه سرمایه‌گذاران باید بدانند 🔻بورس تهران دیروز بالاخره بر روند نزولی خود غلبه کرد و ریزش‌های سنگین پایان یافت. البته چندان هم...

سه‌شنبه ۳۰ شهریور؛ آنچه سرمایه‌گذاران باید بدانند



🔻بورس تهران دیروز بالاخره بر روند نزولی خود غلبه کرد و ریزش‌های سنگین پایان یافت. البته چندان هم صعودی نشد و شاخص کل تنها ۷۳۰۰ واحد (معادل ۰.۵ درصد) رشد کرد و شاخص هم‌وزن هم رشد خفیف ۰.۴ درصدی را ثبت کرد.



🔻ارزش معاملات خرد باز هم کمتر شد و به تنها ۵۳۰۰ میلیارد تومان رسید. فلزات، شیمیایی‌ها و خودروسازان در بین صنایع و پالایشی یکم، برکت و دارا یکم هم در بین نمادها بیشترین ارزش معاملات را داشتند.



🔻حقیقی‌ها همچنان در سمت فروش سهام فعال‌تر بودند و خروج پول حقیقی ۳۱۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای کیمیاتک و کماسه و بیشترین خالص خرید حقوقی هم در صنایع فلزات و بانک‌ها و نمادهای وبملت و میدکو بود.



🔻در پایان بازار دیروز ۵۴ درصد نمادها در مدار منفی معاملات بودند.



🔻بازار جهانی دیروز منفی شد. به طوری که نفت برنت به ۷۴.۵ دلار، مس به ۹۰۶۰ دلار،آلومینیوم به ۲۸۶۰ دلار و روی هم به ۳۰۲۰ دلار رسیده است.



🔻روز چهارشنبه شکام در فرابورس به روش جدید عرضه اولیه‌‌ها به صندوق‌های قابل معامله واگذار خواهد شد. هر سهم این شرکت ۲۸۵۰ تومان ارزش‌گذاری شده است و حداکثر قیمت روز عرضه اولیه ۲۰۳۰ تومان است. در مجموع هم ۹۰ میلیون سهم به ارزش ۱۸۲ میلیارد تومان عرضه اولیه می‌شود.



🔻نرخ انواع روغن پایه شرکتهای روانکار بعد از آنکه در یکی دو ماه گذشته با افت قیمت مواجه شده بودند، اینک مجددا با تقاضای بسیار خوب خریداران مواجه شده و همگی به بالای ۲۰ میلیون تومان در هر تن افزایش یافتند.



🔻نرخ دلار دیروز بدون تغییر بود و بین ۲۷۳۵۰ تا ۲۷۴۵۰ تومان در نوسان بود.



🔻وزارت خارجه آمریکا: امیدواریم بزودی از موضع ایران درباره مذاکرات وین آگاه شویم.



🔻بایدن: ایالات متحده همچنان به دنبال بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای ایران است.



🔻اتحادیه اروپا: لغو تحریم‌ها علیه ایران بخش حیاتی برجام است.



🔻رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: زمان آن فرا رسیده که آمریکا سیاست‌های غلط خود را اصلاح کرده و همه تحریم‌ها را به شیوه‌ای عملی، موثر و قابل راستی آزمایی لغو کند.



🔻مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: تلاش می‌کنیم به جهان تضمین دهیم هیچ نگرانی در مورد برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد.



🔻گروسی: همکاری‌های آژانس و ایران ادامه می‌یابد. امیدوارم به زودی به تهران برای پرداختن به این موضوعات فشرده بروم.



🔻آمریکا: واردات نفت از ایران و اقدامات مشابه آن لبنان را در معرض خطر قرار می‌دهد. آمریکا اقدامات متعددی علیه ایران و واردات غیرقانونی نفت وضع خواهد کرد.



🔻وزیر خارجه که دیشب برای سفری ۴ روزه وارد نیویورک شد بخشی از برنامه دیدارهای آتی خود را چنین تشریح کرد: دیدارهای جداگانه با دبیرکل و رییس مجمع عمومی UN ، جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی EU و دیدارهای دوجانبه با وزرای خارجه فرانسه و انگلیس.




✿⇜⇝✿


@Arzeh۱avalieh۱

انتهای خبر

0
0