ایبنا
1400/08/12
14:33
تقویت بیش از ۲۲ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۲۳۴۹ واحدی معادل ۱.۶۲ درصد به یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۴۴۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۱۰ واحدی به ۱۹ هزار و ۸۵۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه دوازدهم آبان ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۵۴۳ واحدی معادل ۱.۶۲ درصد به رقم ۳۴۶ هزار و ۸۴۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۷۲۴ واحدی، عدد ۳۷۴ هزار و ۳۵۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۸۶۷ واحدی به رقم ۲۳۵ هزار و ۹۲۲ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۷۸۸۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۹۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۳۲۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۵۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۹۴۵۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۳۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، کچاد، شپدیس، پارسان، فملی و نوری با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی لپارس، پاکشو و بالبر، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین و آخرین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۳۴۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۰ هزار و ۳۸۷ نوبت معامله و به ارزش ۴۲ هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد انرژی۳(سایراشخاص بورس انرژی) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شفا، خمهر، وساپا و خموتور بود. همچنین نماد معاملاتی ولملت(واسپاری ملت) با ۴.۰۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای بالبر، انرژی۱، لپارس و غنوش قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0