آکادمی هلاکوئی
1400/02/29
14:05
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۲۹ اردیبهشت)

آیا بیت کوین در حدود ۴۰ هزار دلار…

آیا بیت کوین در حدود ۴۰ هزار دلار آرام می گیرد؟


در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات نامطلوبی در بازار رمزنگاری بودیم. ارز رمزنگاری شده برتر بازار، که یک هفته قبل بیش از ۵۸۰۰۰ دلار قیمت داشت، در عرض چند روز به زیر ۵۰۰۰۰ دلار رسید و به حرکت ریزشی خود ادامه داد.


موج اول از طرف ایلان ماسک و تسلا آغاز شد، زیرا این شرکت تولید کننده خودروهای برقی دریافت BTC به عنوان یک گزینه پرداخت برای محصولات این شرکت را متوقف کرد. روز گذشته هم گزارش هایی مبنی بر تکرار موضع منفی چین در قبال بیت کوین منتشر شد و اینگونه شد که این دارایی سقوط آزاد خود را از سر گرفت.


در نتیجه این تحولات، این ارز رمزنگاری شده به پایین ترین سطح قیمت خود از اوایل فوریه (اواسط بهمن) رسید و تراز ۳۸۵۰۰ دلار را تاچ کرد. علی رغم بازگشت از این سطح و عبور از مقاومت ۴۰۰۰۰ دلاری، BTC در مقیاس ۲۴ ساعته بیش از ۱۰٪ کاهش را نشان می دهد.


نکته مثبت اینکه، همزمان با کاهش قیمت، سرمایه بازار بیت کوین تا بیش از ۴۰٪ افزایش یافته است، زیرا آلتکوین ها در همین زمان سقوط شدیدتری را شاهد بوده اند.


نوسانات اخیر منجر شده بیش از ۲ میلیارد دلار پوزیشن در ۲۴ ساعت گذشته لیکوئید شود و همانطور که تا حدودی انتظار می رفت، بیش از ۸۰٪ از این تریدرها پوزیشن لانگ داشته اند.


آلتکوین ها یکپارچه قرمزپوش شده اند


تقریبا یک هفته پیش بود که آلتکوین ها یکی پس از دیگری رکوردهای تازه ای را به ثبت می رساندند. اتریوم که پیشتاز این رقابت بود، در کمتر از هفت روز سطوح بین ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ دلار را پشت سر گذاشت. دومین ارز رمزنگاری بزرگ بازار آخرین رکورد خود را در تاریخ ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) بالای ۴۴۰۰ دلار ثبت کرد.


با این حال، ماهیت همیشه متغیر بازار ارزهای رمزنگاری بار دیگر خودی نشان داد و باعث سقوط قیمت ها شد. در نتیجه این تحولات، اتر (ETH) حدود ۱۵۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد و به پایین ترین سطح روزانه خود در ۲۸۵۰ دلار رسید. با وجود اندکی بهبود، این ارز هنوز با ۱۵٪ کاهش در تایم فریم ۲۴ ساعته، زیر ۳۰۰۰ دلار ترید می شود.


وضعیت سایر آلتکوین ها هم تا حدودی به همین شکل است. BNB که یک هفته پیش به ۷۰۰ دلار نزدیک شده بود ، امروز تاحدود ۴۰۰ دلار کاهش یافت. Cardano (-۱۶٪) ، Dogecoin (-۱۵٪) ، Polkadot (-۸٪) ، Litecoin (-۱۲٪) ، Bitcoin Cash (-۱۵٪) ، Chainlink (-۵٪) و Uniswap (-۱۵٪) نیز امروز قرمز رنگ هستند.


بازار 29 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (29 اردیبهشت)

همانطور که در تصویر بالا می بینید، Polygon (MATIC) تنها کوین سبز رنگ امروز است. این دارایی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ درصد دیگر افزایش داشته و در حدود ۲.۴ دلار به رکورد جدیدی رسیده است.


سرمایه تجمعی بازار دارایی های رمزنگاری شده هم با رسیدن به ۱.۸۵۰ تریلیون دلار تا پایین ترین سطح از اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) کاهش یافت.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0