بورس پرس
1400/03/24
00:00
برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰، ۱۰۰ و ۱۱۰ درصدی سه شرکت بورسی و فرابورسی

سه شرکت بورسی و فرابورسی برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰، ۱۰۰ و ۱۱۰ درصدی از سه محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و سایر اندوخته ها خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سه شرکت بیمه اتکایی ایرانیان، گروه صنعتی سپاهان و تامین سرمایه امید به ترتیب برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰، ۱۰۰ و ۱۱۰ درصدی دادند.


براین اساس، "امید" در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۹۵۰ میلیارد تومان به ۲ هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی اسن شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی یا آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی اعمال خواهد شد تا صرف بهینه کردن ساختار سرمایه و پوشش ریسک ناشی از انتظارات افزایشی نرخ بهره شود.


همچنین "فسپا" درصدد است سرمایه فعلی را از ۶۵ به ۱۳۰ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی در صورت موافقت سازمان بورس از محل سود انباشته و برای اصلاح ساختار مالی اعمال خواهد شد.


در این میان، "اتکای" در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۴۰۰ به ۸۰۰ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته ها اعمال خواهد شد تا قادر به حفظ و ارتقاء جایگاه شرکت در بازار بیمه اتکایی، تقویت توان مالی جهت ورود به بازار اتکایی بین المللی و رعایت الزامات قانونی برای حداقل سرمایه مورد نیاز شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0