همفکران
1400/05/10
08:53
تغییر سهام سهامداران عمده/ حمایت های حقوقی ها از آن چه صنایعی می شود؟

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته را مشاهده می‌کنید...

بانکی‌ها بازهم موردتوجه قرار گرفتند، شرکت کیا آسا تجارت بیش از ۶۲ میلیون از سهام بانک خاورمیانه را خریداری کرد، بانک ملت و بانک پاسارگاد خریدار نداشتند، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان که روز گذشته ۲۵ میلیون از سهام بانک پارسیان را خریداری کرده بود روز شنبه آن را بفروش رساند، اما، صندوق بازار گردانی بانک تجارت ۱۳۳ میلیون از سهام بانک تجارت را خریداری کردند، همچنین بانک ایران‌زمین ن بانک گردشگری نیز هرکدام یک‌میلیون خریدار داشتند.


باگذشت ماه‌ها همچنان شاهد خریدهای زیر یک‌میلیون تومان از سهام دارویی برکت هستیم که در میان شرکت‌های خریدار، همچنان ستاد اجرایی فرمان امام با یک‌میلیون بیشترین خریدار سهام این شرکت بوده است.


اما برخلاف برکت شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین ۴ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری دارویی تامین را بفروش رساند همچنین صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین نیز یک‌میلیون از سهام داروسازی زاگرس فارمد پارس را بفروش رساند


لازم به یادآوری است، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین که هفته گذشته بیش از ۵ میلیون از سهام شیمی دارویی دارو پخش و بیش از ۲ میلیون از سهام کارخانجات دارو پخش و نزدیک به ۳ میلیون از سهام داروسازی اکسیر و بیش از ۲ میلیون از سهام داروسازی کاسپین را بفروش رسانده است.


هفته گذشته تمایل بازار بیشتر بر فروش سیمانی‌ها بود اما صندوق صبا گستر نفت و گاز که در هفته گذشته بیش از ۴ میلیون از سهام این شرکت را بفروش رسانده بود روز ‌شنبه نیز بیش از یک‌میلیون از سهام سیمان دورود را بفروش رساند، همچنین شرکت سیمان فارس نو که در هفته گذشته ۴ میلیون از سهام سیمان سپاهان را بفروش رسانده بود، روز شنبه نیز نزدیک به ۲ میلیون از سهام این مجموعه را بفروش رساند.


اما در فولادی‌ها، شرکت صبا میهن ۳ میلیون از سها فولاد کاویان را خریداری کرد، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر که روز چهارشنبه نیز با خرید خود از فولادی‌ها حمایت کرده بود در اقدامی بیش از ۲۷ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرد اما دراین‌بین شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین ۳ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری توکا فولاد را بفروش رساند.


اما قابل‌توجه است که در روز معاملاتی گذشته شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان ۷ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را بفروش رسانده است همچنین صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین ۸ میلیون و سرمایه‌گذاری صبا تامین ۲۵ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری هامون صبا را بفروش رساندند.


در شرکت‌های تامین سرمایه، صندوق بازار گردانی نوین پیشرو بیش از ۱۷ میلیون و شرکت اعتباری ملل بیش از ۱۹ میلیون از سهام تامین سرمایه نوین را خریداری کردند اما صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آتیه نوین نیز ۱۵ میلیون از سهام تامین سرمایه نوین را بفروش رساند.




انتهای خبر

0
0