بااقتصاد
1401/06/06
13:24
بالاترین حجم قراردادهای اختیار معامله در مردادماه ثبت شد

بالاترین حجم معاملات ماهانه قراردادهای اختیارمعامله بورس تهران در مردادماه سال جاری به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، به نقل از شرکت بورس اوراق بهادار تهران وحید مطهری‌نیا با بیان مطلب فوق گفت: در امرداد ماه ۱۴۰۱ تعداد ۱۵ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۱۶۶ قرارداد توسط فعالان این بازار بر روی ۲۶ دارایی پایه، مورد معامله قرار گرفت. همچنین حجم معاملات قراردادهای اختیار معامله طی امرداد ماه ۱۴۰۱ در مقایسه با حجم معاملات ماه قبل، بیش از دو برابر و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز حدود ۸ برابر رشد داشته است.


به گفته سرپرست مدیریت عملیات بازار ابزارهای نوین مالی شرکت بورس تهران، میانگین حجم معاملات روزانه بازار اختیار معامله در ماه گذشته برابر با ۷۶۰۲۴۶ قرارداد بوده است.


مطهری نیا افزود: افزون بر حجم معاملات، ارزش مفهومی معاملات (Notional Value) قراردادهای اختیارمعامله (طی امردادماه ۱۴۰۱) نیز به رکورد جدیدی به ارزش ۲۷۳۵۰ میلیارد ریال در سطح معاملات ماهانه دست یافته است. همچنین بورس اوراق بهادار تهران، هم اکنون در ۶ سررسید مختلف، تعداد ۲۶ دارایی پایه را بر اساس دو نوع دارایی پایه سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ارائه می‌کند.


به گفته این مقام مسئول، با توجه به استقبال بازار سرمایه از اقدامات توسعه‌ای انجام شده، فرایند توسعه بازار اختیار معامله، در این مدیریت با جدیت ادامه خواهد یافت.


او در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به روند فعلی بازار و افزایش مشارکت فعالان حقیقی و حقوقی بازار سرمایه و اقدامات توسعه‌ای در دست این مدیریت، تداوم ثبت رکوردهای معاملاتی در روزها و ماه‌های آینده مورد انتظار خواهد بود./سنا


انتهای خبر

0
0