بااقتصاد
1401/04/18
23:26
بازدهی پالایش یکم در بهار ۱۴۰۱ چقدر بود؟

بازدهی صندوق پالایش یکم در بهار ۱۴۰۱ مطلوب نبود و آنطور که انتظار می‌رفت روند منفی برای سهامداران نمادهای گروه پالایشی و به دنبال برای سهامداران صندوق پالایش یکم ادامه داشت.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، در سه ماهه اول امسال دو صندوق دارا یکم و پالایشی یکم نسبت به رشد شاخص کل بازار و تورم سه ماهه اول سال، رشد کمتری را داشتند که متاثر از رشد ضعیف سهام های گروه بانکی و بیمه و پالایشی ها در این سه ماه بود.


دارایکم و پالایشی در مقایسه با شاخص کل


این ۳ صنعت در بین صنایع بزرگ بازار کمترین رشد این ۳ ماهه را داشتند و ترمز های اصلی شاخص بورس بوده اند. در خرداد ماه که شاخص کل با افت نسبی همراه بود نیز گروه بانکی ، بیمه ، پالایشی ها و خودریی ها با افت خود شاخص کل را متاثر کردند. این روند در حالی بود که صنایع سبک تر بازار در این سه ماهه از رشد شاخص بازار و تورم فصلی جلو زدند و سود خوبی را نصیب سهامداران خود کردند.


عملکرد سهام های گروه پالایشی و دارایکم در گروه پالایشی یکم ، نماد شبریز با رشد ۶۷ درصدی بهترین عملکرد را بین سهام های گروه پالایشی در این سه ماهه از سال داشته است. نماد شبندر نیز با بازدهی ۲۱ درصدی دومین نماد این گروه است که رشد بیشتری را نسبت به شپنا و شتران که کمتر از ۶ درصد رشد داشتند، تجربه کرد. صندوق پالایشی یکم نیز با ۶.۱ درصد رشد فصل بهار را پشت سر گذاشت.


در گروه دارایکم نیز نماد البرز با ۳۵.۶ درصد رشد بیشترین بازدهی را در بین نماد های این گروه داشت در صورتی که باقی سهام های این صندوق بین ۱۰ تا منفی۱۰ درصد بازدهی داشتند همچنین صندوق دارایکم نیز با بازدهی منفی ۹ درصد سه ماه اول ۱۴۰۱ را به پایان رساند./اقتصادنیوز



انتهای خبر

0
0